آرشیو
کد خبر : 4157
چهارشنبه - 1 خرداد 1398 - 15:20

پرداخت بیش از ۳۲میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان گیلانی

به گزارش ختم کلام، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بافندگان فرش خبر داد و اظهار کرد: درراستای حمایت های کارگروه اشتغال استان از فرش دستباف ازمحل اعتبارات سال گذشته به ۵۱۳ طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف، مبلغ ۳۲ میلیارد و۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات […]

پرداخت بیش از ۳۲میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان گیلانی

به گزارش ختم کلام، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بافندگان فرش خبر داد و اظهار کرد: درراستای حمایت های کارگروه اشتغال استان از فرش دستباف ازمحل اعتبارات سال گذشته به ۵۱۳ طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف، مبلغ ۳۲ میلیارد و۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
مجتبی مهری، خروج از تولید تابلو فرش بافی به ویژه تابلو فرش های اشباع شده و بی کیفیت را استراتژی حوزه فرش گیلان برشمرد و گفت: روی آوردن به تولید قالیچه و قالی، حمایت از تولید، کارآفرینی، سرمایه وثبات اشتغال موجود و همچنین ایجاد اشتغال جدید از مهمترین اهداف پرداخت این تسهیلات است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای قالیبافی درگیلان افزود: وجود بیش از ۱۳ هزار نیروی کار ماهر و بااستعداد در زمینه فرشبافی را می‌توان دلیل این ادعا برشمرد که گیلان آینده درخشانی درتولید فرش دستباف خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: پرداخت وام قالیبافی کم بهره ۴ درصد و قرض‌الحسنه، که به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به قالیبافان مستقل دربخش خانگی وکارگاههای قالیبافی دربخش پشتیبان انجام می شود، برای تامین مواد اولیه با توجه به نوسانات بازار ارز بسیار مفید خواهد بود.
مهری افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره به ویژه درشرایط تحریم های ظالمانه آمریکا که اتفاقاً فرش دستباف را به دلیل آثاراجتماعی آن نشانه گرفته است، باعث تشویق و ترغیب بافندگان برای ماندگاری در هنر صنعت فرش خواهد شد.
انتهای پیام/

ا