آرشیو
کد خبر : 3427
چهارشنبه - 15 اسفند 1397 - 21:46

اختصاص اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریالی به شرکت های دانش بنیان گیلان

    به گزارش ختم کلام، رئیس پارک علم و فناوری گیلان صبح چهارشنبه درنشست هیات رئیسه این نهاد که با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور ارزیابان، کارشناسان و مشاوران صندوق نوآوری و شکوفایی که در دو روز گذشته برای مشاوره و راهنمایی شرکت های دانش بنیان استان […]

اختصاص اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریالی به شرکت های دانش بنیان گیلان

 

 

به گزارش ختم کلام، رئیس پارک علم و فناوری گیلان صبح چهارشنبه درنشست هیات رئیسه این نهاد که با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور ارزیابان، کارشناسان و مشاوران صندوق نوآوری و شکوفایی که در دو روز گذشته برای مشاوره و راهنمایی شرکت های دانش بنیان استان در پارک حضور داشتند اظهار کرد؛ پارک علم و فناوری گیلان با دو چشم انداز کوتاه و بلند مدت برنامه ها و ماموریت خود را دنبال می کند.
علی باستی گفت: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، بخشی از برنامه کوتاه مدت است.

وی همچنین راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق را از دیگر برنامه های کوتاه مدت اعلام کرد و گفت: هم اکنون برخی از شرکت های فناور در این حوزه درحال فعالیت هستند و اعتقاد دارم که استان گیلان در این حوزه عملکرد بهتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: از جمله برنامه های دیگر پارک علم و فناروی گیلان راه اندازی محیط‌های‌کاری مشترک است که هم اکنون با اختصاص فضای مناسبی در ساختمان مرکز رشد فناوری رشت در حال تجهیز و راه اندازی اولین محیط کاری مشترک هستیم.
این مسئول در خصوص برنامه های میان مدت پارک علم و فناوری گیلان گفت: تجهیز و راه اندازی فضاها و سوله های بدون استفاده در سطح شهر و استان برای استفاده و بهره برداری شرکت های فناور از دیگر برنامه های میان مدت است که با موافقت و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و همراهی استانداری گیلان، در حال پیگیری است.
باستی ضمن اشاره به فضای مورد نیاز توسعه فناوری گیلان گفت: طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان در حال انجام است و هفته گذشته مجوز استقرار پنج شرکت را در طرح جامع، دریافت کرده است که هم اکنون در فاز اول آن در حال تجهیز و تاسیس زیرساخت ها و فضای مورد نیاز و در فاز هشت هکتاری آن در حال ایجاد زیر ساخت های آن هستیم.
در ادامه این جلسه که اعضای هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان نیز حضور داشتند، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: گیلان ۴۷ شرکت دانش بنیان دارد که برای توسعه ی این شرکت ها ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
علی وحدت با اشاره به این مطلب که در سفر هیات دولت کارشناسان در حال بررسی طرح های شرکت های دانش بنیان در گیلان هستند افزود: این اعتبار ۷ برابر اعتباری است که در ۵ سال گذشته به شرکت های دانش بنیان در گیلان اختصاص یافته است.
وی گفت: برای رفع مشکل استقرار شرکت های دانش بنیان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت می شود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه برای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان برنامه های جدیدی اجرا می شود افزود: اعطای تسهیلات اوراق خزانه اسلامی در مبادلات کالا از جمله این برنامه هاست.
انتهای پیام/

 

اا