آرشیو
کد خبر : 3369
سه شنبه - 14 اسفند 1397 - 00:04

برخی مسئولان، کشورداری را شوخی گرفته اند

برخی مسئولان، کشورداری را شوخی گرفته اند. به قلم سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی گیلان: رغبت به تولید داخلی به ویژه محصولات کشاورزی برای تنظیم بازار زمانی میسر خواهد بود که فوائد این امر از دلالی واردات بیشتر باشد و هزینه های آن نیز کمتر. بدیهیست که تولید داخلی از ضروریات اقتصاد […]

برخی مسئولان، کشورداری را شوخی گرفته اند

برخی مسئولان، کشورداری را شوخی گرفته اند.

به قلم سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی گیلان:

رغبت به تولید داخلی به ویژه محصولات کشاورزی برای تنظیم بازار زمانی میسر خواهد بود که فوائد این امر از دلالی واردات بیشتر باشد و هزینه های آن نیز کمتر.
بدیهیست که تولید داخلی از ضروریات اقتصاد فعلی کشور است و اگر متولیان امر، تسهیلات لازم را در اختیار تولید کنندگان خرد و کلان قراردهند، جلوی واردات بی رویه را بگیرند و هزینه های تولید را کاهش دهند، تازه می توان شاهد تنظیم بازار به معنای واقعی بود. این امر نیز با شعار دادن محقق نخواهد شد و صرفا با حمایت از تولید کننده کشاورزی و صنعت می توان در تنظیم بازار نقش آفرینی کرد.
وقتی به عوامل افزایش تولید ناخالص ملی در کشور اهمیت داده نمی شود، وقتی تولید کننده اجر و قربی ندارد، وقتی دلالی بر تولید ترجیح داده می شود، وقتی تولید پول صرفا با واسطه گری تولید می شود، وقتی ارزش پول ملی نسبت به ارزهای رایج مثل دلار و امثال آن کاهش پیدا می کند، وقتی هزینه های تولید مانند سود بانکی و دریافت مالیات در حد اعلا قراردارد، چگونه می توان انتظار داشت تولید داخلی بیشتر شود و مصرف کننده داخلی دغدغه قیمتها را نداشته باشد؟
موقعیت جغرافیایی ایران، منابع انسانی موجود در کشور و همچنین نقدینگی فراوان و سرگردان در کشور ما مبین این است که ایران توان تولید داخلی را دارد و می تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد اما این اراده در تصمیم سازان و تصمیم گیران ما وجود ندارد که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند و متاسفاته با بی تدبیری کاری کردند که امروز فاصله طبقاتی زیادتر شده و طبقه ضعیف و متوسط به پایین جامعه در فشار اقتصادی غرق شوند و بعضی مسئولان ارشد کشور نیز به فرش تشریفات خود جهت سفرهای استانی بیندیشند.
حال که بعضی از مسئولان ما به جهت کثرت حضور در مسئولیتهای عالیرتبه، کشورداری را شوخی گرفته اند و به مرام های کاخ نشینی قبل از انقلاب روی آورده اند، بهتر است مردم در انتخابات با چنین گروه هایی تسویه حساب کنند و اجازه ندهند چنین مرفهین بی دردی بر مردم مستولی شوند و آنها را به تاریخ بسپارند بلکه باید از افرادمومن، خوشفکر، انقلابی و مردمی بهره گیری کنند تا شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم و مقدمات ظهور حضرت ولی عصر عج را فراهم نماییم.

انتهای پیام/