آرشیو
کد خبر : 3299
دوشنبه - 6 اسفند 1397 - 19:59

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد: شرکت بیش از ۲۰۰۰ گیلانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده در گفت‌وگو با ختم کلام، از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون در نهم اسفندماه امسال با مشارکت اداره های اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش استان برگزار می‌شود. وی گفت: دو […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد: شرکت بیش از ۲۰۰۰ گیلانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده در گفت‌وگو با ختم کلام، از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون در نهم اسفندماه امسال با مشارکت اداره های اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش استان برگزار می‌شود.

وی گفت: دو هزار و ۳۶۵ گیلانی در این آزمون در ۱۰ حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
این مسئول افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت کتبی در شهرستان‌های آستارا، تالش، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، رشت، رودسر، فومن، لاهیجان، لنگرود برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: داوطلبان شهرستان‌های رودبار و شفت در رشت، داوطلبان سیاهکل در لاهیجان، داوطلبان رضوانشهر در بندرانزلی، داوطلبان املش در رودسر و داوطلبان صومعه‌سرا در فومن آزمون خواهند داد.

علیزاده ادامه داد: آدرس محل برگزاری و ساعت حضور در کارت ورود به جلسه از دوشنبه بیست و نهم بهمن‌ تا سه‌شنبه هفتم اسفندماه در سایت quranedu.ir درج و در دسترس داوطلبان خواهد بود.

وی با بیان اینکه آزمون کتبی رشته‌های حفظ روز پنجشنبه ۹ اسفند از ساعت ۸:۳۰ تــا ۱۰ صبح در محل‌های تعیین‌شده برگزار می‌شود، گفت: آزمون کتبی رشته‌های معارفی و جزء ۳۰ بزرگ‌سالان در همین روز ساعت ۱۰:۳۰ تـــا ۱۲ صبح برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه صدور کارت آزمون شفاهی از یکشنبه ۵ اسفندماه تا جمعه ۱۰ اسفندماه از طریق مراجعه داوطلبان به سایت quranedu.ir میسر خواهد بود، افزود: اجرای آزمون شفاهی جزء ۳۰ (طرح بشارت) دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی‌ها و متوسطه اول و دوم به آموزش‌وپرورش سپرده‌شده و در دارالقرآن‌ها توسط مدیریت دارالقرآن برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی جزء سی از ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه در دارالقرآن‌ها گفت: یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در آزمون شفاهی جز سی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی غیـــر جزء سی از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه در دارالقرآن بیان کرد: آزمون شفاهی حافظان قبول‌شده در آزمون کتبی کلّ قرآن کریم و آن دسته از دانش‌آموزانی که در رشته‌هایی غیر از جزء ۳۰ ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادشان ۲۳۸ نفر است در دارالقرآن‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه این تعداد در سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور بوده، گفت: از برکات مشارکت سه اداره اوقاف، ارشاد و آموزش‌وپرورش در برگزاری مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم افزایش تعداد شرکت‌کنندگان بوده به‌نحوی‌که امسال سه میلیون نفر در کل کشور در آزمون حضور خواهند داشت.

علیزاده با بیان اینکه ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد در سایت quranedu.ir ثبت‌نام و مابقی با مشارکت آموزش‌وپرورش به‌صورت رایگان در سایت همگام ثبت‌نام کردند تصریح کرد: برای کسانی که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم موفق به کسب حدنصاب شوند درمجموع در کل کشور بیش از سه میلیارد تومان جوایز مختلف و متنوع اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/