آرشیو
کد خبر : 2731
جمعه - 12 بهمن 1397 - 03:37

در راستای سخنان استاندار گیلان در جلسه گذشته شورای اداری: بخشنامه تشریفات زدایی در سفرها و امور اداری ابلاغ شد

به گزارش ختم کلام و به نقل ا پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در راستای سخنان خود در جلسه اخیر شورای اداری، بخشنامه تشریفات زدایی در سفرها و امور اداری را به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی سراسر استان ابلاغ کرد. متن بخشنامه مذکور به این شرح است: نظر به ضرورت پرهیز […]

در راستای سخنان استاندار گیلان در جلسه گذشته شورای اداری:  بخشنامه تشریفات زدایی در سفرها و امور اداری ابلاغ شد

به گزارش ختم کلام و به نقل ا پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در راستای سخنان خود در جلسه اخیر شورای اداری، بخشنامه تشریفات زدایی در سفرها و امور اداری را به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی سراسر استان ابلاغ کرد.
متن بخشنامه مذکور به این شرح است:
نظر به ضرورت پرهیز از اسراف و تشریفات غیرضرور در سفرها و امور اداری و پیرو تأکید اعلامی در جلسه شورای اداری ۴/۱۱/۱۳۹۷، موارد زیر جهت اجرا و نظارت بر تحقق، ابلاغ می‌گردد؛
۱) در سفرهای اداری اعضای دولت، در راستای کاهش هزینه و رفع تشریفات زاید از یک سو و آگاهی عموم شهروندان شهرستان/ شهر/ روستای مقصد سفر از سوی دیگر، با هماهنگی روابط عمومی وزارتخانه یا سازمان ملی متبوع میهمان و روابط عمومی استانداری، صرفا یک پرده نوشته‌ در محل ورودی شهر یا روستای مقصد و یک پرده نوشته در ورودی ساختمان اداری محل برگزاری نشست‌ها و دیدارها (حاوی خوشامدگویی به مهمان و ذکر محورهای سفر ایشان)، برای مهمان مذکور نصب می‌گردد و از هر نوع پرده نوشته حاوی خوش آمدگویی برای استاندار، معاونین استاندار، فرماندار، مدیران کل و امثالهم، خودداری گردد.
۲) در سفرهای اداری معاونین اعضای دولت، با هماهنگی فوق الذکر و برای آگاهی شهروندان، صرفاً یک پرده نوشته حاوی نام و مسئولیت میهمان و فهرست برنامه های وی (حتی الامکان با ذکر زمانبندی برنامه سفر و بدون درج تصویر میهمان و ذکر خوشامدگویی و امثالهم)، در ورودی مقصد و یک پرده نوشته با همان مشخصات در ورودی ساختمان اداری محل برگزاری نشست ها و دیدارهای مهمان مذکور نصب می گردد و از نصب هر نوع پرده نوشته برای مسئولین استانی و شهرستانی خودداری گردد.
۳) نصب هر نوع پرده نوشته حاوی تصویر و خوشامدگویی در سفر استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل ممنوع می باشد و فقط در موارد لزوم و برای آگاهی شهروندان، صرفاً به نصب برنامه حضور و فهرست برنامه های سفر در ورودی شهر مقصد و ساختمان اداری محل نشست ها و دیدارها، اکتفا گردد.
۴) در کلیه سفرها و بازدیدهای اداری، از شکل‌گیری ستون و کاروان خودروها در حدفاصل محل‌های استقبال، استقرار و بازدید به هر نحو ممکن پرهیز گردد و با خاطیان از این مورد، فوراً و جداً برخورد اداری صورت گیرد. به منظور جلوگیری از بروز این وضعیت، میهمانان در محل طرح یا پروژه محل بازدید یا برگزاری نشست ها، به دست‌اندرکاران و سایر مدعوین ملحق می‌گردند.
نظارت بر این موضوع بر عهده فرماندار می باشد تا با همه ظرفیت های در اختیار، اجرای مفاد را محقق نماید.
۵) از پذیرایی حین جلسات، از جمله سرو میوه و نوشیدنی‌های سرد و امثالهم (بجز آب آشامیدنی) خودداری گردد و با رعایت کاهش جدی هزینه و سادگی پذیرایی، به سرو چای (تولید استان) و صرفاً یکی از انواع محصولات استان یا همان شهرستان، اکتفا شود.
۶) در صورت تلاقی برنامه بازدید و سفر با اوقات ناهار و یا شام، صرفاً از یک نوع غذای معمول برای کلیه میهمانان، مدعوین و میزبانان، استفاده شود.
۷) در برگزاری نشست‌های اداری، برای کاهش مدت زمان جلسات، حتی‌الامکان یکی از مسئولین دستگاه اجرایی ذیربط یا میزبان، به عنوان دبیر جلسه، اقدام نماید.
۸) در راستای پرهیز از برگزاری همایش ها، سمینارها و گردهمایی های غیرضروری، دستگاههای اجرایی در سطوح استانی و شهرستانی مکلفند، با رویکرد و هدف کاهش تعداد این گردهمایی ها، صرفاً موارد ضروری که در توسعه استان یا شهرستان یا رفع مشکلات مردم بصورت مشخصی موثر باشد را، پس از هماهنگی های زیر برگزار نمایند؛
الف: گردهمایی های استانی با اخذ نظر معاون ذیربط استاندار
ب: گردهمایی های شهرستانی با اخذ نظر فرماندار و تایید معاون ذیربط استاندار
۹) حمایت از برگزاری گردهمایی های موضوع بند ۸ توسط سازمان های مردم نهاد، در چارچوب ضوابطی که توسط استانداری تدوین و ابلاغ می گردد، بلامانع است.
۱۰) در مراسم افتتاح و امثالهم، به منظور حذف تشریفات غیرضرور و کاهش مدت زمان برگزاری مراسم، حتی‌المقدور از شیوه مرسوم اداره مراسم توسط مجری خودداری شود و دعوت و اعلام وقت به قاری،
گزارش دهندگان و سخنرانان، با تغییر متن پرده نوشته الکترونیکی صورت بپذیرد.
اجرای مفاد بخشنامه، در مرحله اول به عهده فرماندار و در مرحله دوم به عهده مدیرکل دستگاه ذی ربط و نظارت بر اجرای مفاد ابلاغی و ارزیابی عملکرد دستگاه های مشمول و ارائه گزارش فصلی به استاندار، به عهده معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری می‌باشد.

مصطفی سالاری