آرشیو
کد خبر : 2312
دوشنبه - 24 دی 1397 - 16:49

برگزاری اولین یادواره شهدای خانواده بانک مهراقتصاد استان گیلان با حضور خانواده شهدا

رشت- اولین یادواره شهدای خانواده بانک مهراقتصاد استان گیلان با حضور خانواده های گرانقدر شهدا برگزار شد. به گزارش خبرنگار روابط عمومی بانک،رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان در این یادواره، که مقارن با ایام ولادت بانوی صبور اسلام، حضرت زینب (س) در سالن اجتماعات اداره امور شعب برگزار شد، ضمن رساندن […]

برگزاری اولین یادواره شهدای خانواده بانک مهراقتصاد استان گیلان با حضور خانواده شهدا

رشت- اولین یادواره شهدای خانواده بانک مهراقتصاد استان گیلان با حضور خانواده های گرانقدر شهدا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی بانک،رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان در این یادواره، که مقارن با ایام ولادت بانوی صبور اسلام، حضرت زینب (س) در سالن اجتماعات اداره امور شعب برگزار شد، ضمن رساندن سلام مدیر عامل بانک مهر اقتصاد کشور به خانواده های شهدای حاضر در مراسم اظهار کرد: وجود خانواده ها و بازماندگان شهدا در بانک، منشا خیر و برکات زیادی را برای این بانک دربردارد.
فریدون حاجی زاده با بیان اینکه یادواره شهدای خانواده بانک مهراقتصاد گیلان نیز برای نخستین بار در این استان برگزار می شود تاکید کرد: اجرای این برنامه ها باید رونق بیشتری بگیرند و تداوم داشته باشد.
رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان، همچنین بر لزوم درس گرفتن از خانواده های شهدا تاکید و خاطر نشان کرد: دیدار و ارتباط مستمر با خانواده ها ی شهدا ،موجب رونق و تحول در کسب و کار ما نیز می شود.
حاجی زاده، با اشاره به جان نثاری جوانان انقلاب در راه دفاع از آرمان های امام راحل(ره) گفت: امروز نیز جوانان وطن به فرمان رهبر جمهوری اسلامی ایران، به مبارزه با دشمنان برمی خیزند و به جمع شهدا با عنوان شهدای مدافع حرم می پیوندند.
وی با اشاره به شفیع بودن شهدا و خانواده های آنان در دنیای دیگر تصریح کرد: شفاعت شدن توسط این افراد، افتخار بزرگی است که نصیب مومنان می شود.
رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان ادامه داد: هرچند که برخی، به دنبال فتنه و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند اما انقلاب با خون شهدا ریشه دوانیده است.‌
حاجی زاده با تاکید بر ادامه راه شهدا گفت: برای این مهم راهی جز دفاع از دین، مقدسات دینی و ارزش های اسلامی وجود ندارد.
وی به پیرو حدیث های موجود در این رابطه اضافه کرد: مومن واقعی در هر شرایطی شهید خوانده می شود و خداوند هر آنکه را که خالصانه آرزوی شهادت داشته باشد، به آرزو می رساند.‌
این مسئول بابت تمام‌کاستی های موجود از خانواده های گرانقدر شهدا عذر خواهی و اظهار امیدواری کرد برای بهتر شدن شرایط تلاش بیشتری صورت خواهد گرفت.
حاجی زاده گفت: خانواده شهدای بانک مهراقتصاد گیلان، ظرفیتی بزرگ و برکتی وصف ناشدنی برای این بانک به شمار می روند.
در این همایش همچنین مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان‌گیلان‌نیزضمن تقدیر از حضور معنوی خانواده معظم شهدای بانک مهر اقتصاد، بر ضرورت تجلیل و تبجیل خانواده های شهدا، بعنوان یک وظیفه و ضرورت تاکیدو اظهار کرد: علاوه بر تکریم و تعظیم این خانواده ها، فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید در میان جامعه ،علی الخصوص نسل جوان ترویج و نهادینه شود.
محمد حسین جمالی، با اشاره به وقایع کربلا، بر لزوم عبرت گرفتن از این حادثه بزرگ تاریخی تاکید کرد و بیان داشت: نقش حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و پیام رسانی های مربوط به آن بسیار تاثیرگذار و بی بدیل بود و از این رو باید از مکتب و زیست زینبی الگو برداری نمود و بعنوان معیار و ملاک عمل در زندگی روزمره از آن بهره جست.
وی همچنین برلزوم ضرورت معرفت و شناخت زیبائیهای دین مبین اسلام تاکیدو تصریح کرد: روش و منش اهل بیت (ع)بایددر خانواده ها، آحاد مختلف جامعه و نسل های آینده تسری یابد.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان گیلان، با اشاره به معرفت و میل باطنی شهدا جهت حفاظت از ارزش های دینی و الهی، از شهید بابک‌نوری هریس به عنوان جوان ترین شهید مدافع حرم استان یاد کردو گفت: آنچه در گام نخست، از این شهید جوان در ذهن تداعی می شود زیبایی های ظاهری و جوانی وی است در حالیکه شهید بابک نوری هریس، در باطن خود افکار و عقاید معنوی فراوانی داشت تا توانست به مقام شهادت نائل شود.بنابراین امروز تکلیف همگی تحقیق و تمرکز برسیرت شهدای عزیز و گرانقدر است.
جمالی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران، همچون شهید نوری هریس، جوانان زیادی در درون خود در کشور دارد.
کارشناس فرهنگی اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان نیز ضمن بر شمردن تشابهات رشادت های شهدای کربلا و انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: دشمن از مدتهای مدیدی است که می خواهد انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد و نتواند شاهد جشن در ۲۲ بهمن ماه امسال باشد.‌
حجت الاسلام والمسلمین احمدرفیعی پوربه پیروی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: دشمن تمام‌نقشه های خود را در خواب چیده است اما ملت ایران همواره بیدار بوده و همیشه درصحنه هستند.
وی افزود: با وجود تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اما در بیست و دوم بهمن امسال به دشمن ثابت خواهیم کرد که مردم بیدار انقلاب،
فشارهای دشوارتراز تحریم ها را نیز تاب خواهند آورد و یکبار دیگر دشمن را با شکست روبه رو خواهند کرد.
در پایان این همایش از خانواده های شهیدان یوسف مرحبا،علیرضا خلوص دهقانپور، قربانعلی نصیری، هادی باقری، اسماعیل مالجو، زاهد معافی، محسن رفیعی پور، منوچهر برزوی و شهرام حسین زاده با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/