وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به بیماران در اولویت کادر درمان است، افزود: در کنار خدمات دهی شبانه روزی به بیماران از سوی کادر درمان، اجازه نمی‌دهیم زحمات این عزیزان با هتک حرمت و اتفاقات تلخ نادیده گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم حمایت ویژه و همه جانبه از کادر درمان، بیان کرد: پیگیری قانونی و قضائی برای برخورد جدی با مسببین اتفاق بیمارستان حویق تالش ادامه دارد.

آشوبی با بیان اینکه توصیه‌های پزشکی کادر درمان مورد توجه مردم و مراجعین قرار گیرد، گفت: نگاه خودسرانه در درمان اتفاقات ناگواری همانند درگیری مراجعین با کادر درمان در بیمارستان حویق را در پی دارد.

وی به تشریح ماجرای کتک کاری در بیمارستان حویق تالش پرداخت و افزود: یکی از مراجعین برای دریافت خدمات دندان پزشکی فرزندش در مراجعه به بیمارستان حویق تالش به توصیه‌های پزشکی کادر درمان توجه نکرده و پس از دریافت خدمات، مجدد به آن بیمارستان مراجعه کرده و با شکستن شیشه پیشخوان، مورد زخمی شدن یکی از پرستاران شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آسیب جدی پرستار تالشی از ناحیه صورت، بیان کرد: تصاویر جراحت، ضرب خوردگی و زخمی شدن پرستار به قدری دردناک و غم انگیز است که انتشار آن جالب نیست و موجب ناراحتی و رنجش خاطر می‌شود.

آشوبی با اشاره به تلاش‌های مدافعین سلامت در جبهه سلامت و بهداشت و درمان، اضافه کرد: هتک حرمت جبهه سلامت کاری نابخشودنی و غیرقابل پذیرش است.

وی با اشاره به تعدد هتک حرمت‌ها به جامعه پزشکی و کادر درمان، افزود: ایجاد امنیت خاطر برای مدافعان سلامت و سربازان جبهه سلامت مورد تاکید است.