آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » سیاسی » مهمترین عناوین » ویژه » پیشخوان
کد خبر : 15379
پنجشنبه - 18 اسفند 1401 - 23:48

دستمزد سال آینده کارگران هفته آینده مشخص می شود

وزیر کار‌ از تصمیم‌گیری برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در هفته آینده خبر داد و گفت: در جلسه‌ای سه‌گانه با نمایندگان کارگران، دولت و کارفرمایان ‌‌در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

دستمزد سال آینده کارگران هفته آینده مشخص می شود

http://ختم کلام

سیدصولت مرتضوی با اشاره به تعیین‌‌تکلیف میزان حقوق و دستمزد کارگران برای ‌سال آینده اظهار داشت: در جلسه‌‌ هفته آینده میزان حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کنیم و تلاش می‌شود تا در قالب کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد این موضوع محقق شود و نماینده کارفرمایان، نماینده کارگران و نماینده دولت در این کارگروه عضویت دارند تا پس از طرح همه موضوعات، تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تناسبی از سبد معیشتی و احصا نظرات نمایندگان سه‌گانه ملاک عمل در تصمیم‌گیری حقوق و دستمزد خواهد بود، افزود:‌ به همه استان‌ها نیز اعلام شده تا با برپایی جلسه‌ای با نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان نظرات خود را به کارگروه ملی ارسال کنند.

و‌ی به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی بود و این رشد منفی نیز به دولت مردمی منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه بدهی انباشته حاصل فعالیت دولت‌های گذشته بوده است، اظهار کرد: کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ نیز مشکل دیگری بود که دولت مردمی با آن مواجه بود/ تسنیم