آرشیو
کد خبر : 15265
شنبه - 20 فروردین 1401 - 08:47

بازدید فرماندار رشت و معاون اقتصادی استاندار گیلان از دهکده نوآوری و فناوری فشتام

دکتر امام پناهی در بازدید از دهکده فناوری و نوآوری فشتام پارک علم و فناوری گیلان که با همراهی دکتر اسحاقی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل استان از دهکده نوآوری و فناوری فشتام بازدید کردند. این بازدید با هدف رفع مشکلات شرکت‌های فعال در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، […]

بازدید فرماندار رشت و معاون اقتصادی استاندار گیلان از دهکده نوآوری و فناوری فشتام

دکتر امام پناهی در بازدید از دهکده فناوری و نوآوری فشتام پارک علم و فناوری گیلان که با همراهی دکتر اسحاقی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل استان از دهکده نوآوری و فناوری فشتام بازدید کردند.

این بازدید با هدف رفع مشکلات شرکت‌های فعال در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، مشکل آنتن دهی و پوشش اینترنتی دهکده فشتام ، آسفالت و بهسازی مسیر ورودی به دهکده و برخی از مشکلات دیگر شرکت های مستقر در این مرکز انجام شد . در این مجتمع ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور با ارائه خدمات تولید و صادرات دانش‌محور خود موجب اشتغال ۲۵۰ نفر در دهکده فناوری و نوآوری فشتام هستند.

در این بازدید یکی از مشکلات شرکتهای فناور و دانش بنیان برای توسعه کسب و کارشون که نیاز به فضای بزرگتری دارند با معاون اقتصادی استانداری گیلان مطرح شد و دکتر اسحاقی اشار کرد که فرآیتد تکمیل دهکده دانش بنیان گیلان با دستور استاندار گیلان به زودی شروع خواهد شد و همچنین هم با کمک بخشی از مصوبات سفر ریاست جمهوری ان‌شاءلله کار اجرایی بزودی آغاز خواهد شد.

دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این بازدید ضمن خرسندی از حضور فرماندار رشت و معاون اقتصادی استاندار و برخی مدیران کل استان گفت: شرکت‌های دانش بنیان یکی از اجزاء توسعه زیست بوم نوآوری هستند. برای توسعه تبدیل علم به ثروت نیاز به تکمیل چرخه این زیست بوم هستیم.

در این بازدید مهندس کوهستانی مدیر دهکده فناوری و نوآوری فشتام ضمن معرفی زیرساخت ها و امکانات موجود در این مرکز، به برخی مشکلات شرکت ها از جمله مشکلات مخابرات و اینترنت پرسرعت اشاره کرد و خواستار همراهی بیشتر دستگاه‌های مرتبط برای حل این مشکل شد.

در این بازدید با حضور مدیران در بخش های مختلف اجرایی مسکن و شهر سازی ، محیط زیست، راهداری بسیاری از مشکلات این شرکت ها به صورت مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد اداره مخابرات وضعیت فیبر نوری و اینترنت پرسرعت این منطقه را در طی هفته آتی بررسی و حل کند.

و در انتهای این بازدید تعداد از شرکت های دانش بنیان در خصوص اخذ مجوز مورد نظر از ادارات مربوط قول مساعدت گرفتند.