آرشیو » اسلایدر بالا » مهمترین عناوین » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 15077
چهارشنبه - 12 بهمن 1401 - 14:15

تلاش دشمن برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی؛ انقلاب ایران امروز مایه امید مستضعفان جهان است

آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در رشت با بیان اینکه مبدأ و انتهای انقلاب اسلامی روشن و نورانی است، اظهار داشت: مبدأ انقلاب اسلامی ایران به تشکیل حکومت اسلامی در مدینه برمی‌گردد. نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نسل معاصر با آگاهی از تاریخ ایران قدر […]

تلاش دشمن برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی؛ انقلاب ایران امروز مایه امید مستضعفان جهان است

آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در رشت با بیان اینکه مبدأ و انتهای انقلاب اسلامی روشن و نورانی است، اظهار داشت: مبدأ انقلاب اسلامی ایران به تشکیل حکومت اسلامی در مدینه برمی‌گردد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نسل معاصر با آگاهی از تاریخ ایران قدر این ایام فرخنده را می‌داند، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران توسط حکومت‌های استعمارگر در دنیا تحقیر و ذلیل شده بود و استادان آمریکایی در ایران علاوه بر حق تدریس، حق توحش درخواست می‌کردند و جامعه ایرانی را تحقیر می‌کردند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سرنگونی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهشاهی در ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: امام(ره) مقابل طرح‌های ذلت‌باری‌ که به ایران تحمیل شده بود ایستادند و تبعید شدند اما در دوران تبعید هم دست از مبارزه بی‌امان علیه رژیم شاهنشاهی برنداشتند.
امام جمعه رشت با اشاره به اظهارات اخیر رابرت مالی مبنی بر اینکه «قصد براندازی رژیم ایران را نداریم اما باید در مجامع بین‌الملل، ایران را تحت فشار قرار دهیم» افزود: در ۱۲ بهمن ۵۷، امام(ره) با ابهت به میهن بازگشتند همانطور که پیامبراکرم(ص)، هنگام هجرت به مدینه با ابهت وارد مسجدالحرام شدند.
وی ایجاد تمدن اسلامی را هدف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) در طول ۱۰ سال که در مدینه حضور داشتند، پایه‌های حکومت اسلامی را استحکام بخشیدند و به بسط معارف قرآن، اسلام و توحید پرداختند تا جایی‌که ایران و بخشی از آسیای میانه و شامات در آن زمان پیام الهی پیامبر را شنیدند اما در همان دوران، همه حکومت‌های پوشالی و بت‌پرستان نیز با بسیج امکانات خود درصدد ریشه‌کنی اسلام و حکومت اسلامی بودند اما با گذشت زمان، ابهت و عظمت اسلام و پیامبراکرم(ص) در دلها جای گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز در راستای حرکت نورانی پیامبر(ص)‌، حکومت تشکیل داد گفت: علارغم همه توطئه‌های دشمن، امروز رویش‌ها و گرایش‌ها نسبت به انقلاب اسلامی افزایش یافته و انقلاب

اسلامی صادر و ملت‌ها بیدار شدند و در ایالات متحده نیز جنبش‌های فراوان آغاز شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه همگام با انقلاب اسلامی ایران شاهد قیام‌ها در سایر کشورها بوده‌ایم و بعضی کشورها به استحکام و استقلال رسیدند تصریح کرد: اگرچه‌ تهاجمات قدرت‌های سلطه همچنان ادامه دارد اما هجمه‌ها و اهانت‌های آنان به ساحت مقدس قرآن کریم و اسلام با واکنش‌های مسلمانان در دنیا همراه بود و حتی سران آل سعود به این اهانت‌ها واکنش منفی نشان دادند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن تمام ابزارهایش را برای جلوگیری از صدور بیشتر انقلاب اسلامی به‌کار گرفته است افزود: دشمن در تلاش است، جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهدافش سست کند تا بتواند پایگاهی در میان ملت‌ها و در جامعه اسلامی داشته باشد و افول خود را به تاخیر بیندازد.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی امروز معادله‌ساز دنیای بشر شده است تصریح کرد: برخی سیاستمداران کشورهای سلطه اذعان کردند که مقامت ایران توانسته حتی به چین و روسیه جرأت‌ نقش‌آفرینی بیشتر برای تغییر معادلات جهانی دهد یعنی منشأ اندیشه این دو کشور برای معادله‌سازی در دنیا، جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت بسترسازی برای تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری درصدد بودند جنگ جهانی سوم و چهارم را راه بیندازند و ساختار جدیدی در معادلات سیاسی دنیا ایجاد کنند و یکی از اهداف‌شان در راه‌اندازی داعش و سایر گروه‌های ترویستی نیز آغاز جنگ جهانی بود اما معتقدند ایران مانع از بروز چنین حادثه تلخی برای بشریت شد.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ۱۲ بهمن روز طلایی تاریخ ایران است و در تاریخ ماندگار خواهد ماند افزود: انقلاب اسلامی امروز مایه امید تمام جبهه مقاومت و مستضعفان جهان بوده و خواهد ماند.