آرشیو » اجتماعی » سیاسی » گیلان
کد خبر : 15036
یکشنبه - 29 آبان 1401 - 23:32

رئیس شورای شهر رشت: بازگشایی میدان سرگل جزو اولویت های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت / قول رئیس جمهور پیرامون عدم سرازیری زباله به سراوان/گلایه بازاریان از وضعیت کف پوش بازار رشت

رئیس شورای شهر رشت گفت : بازگشایی مسیر میدان سرگل از اولویت های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت است و شهرداری رشت باید به آن توجه داشته باشد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا در شصت و یکمین جلسه علنی شورا با گرامی داشت یاد و […]

رئیس شورای شهر رشت: بازگشایی میدان سرگل جزو اولویت های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت / قول رئیس جمهور پیرامون عدم سرازیری زباله به سراوان/گلایه بازاریان از وضعیت کف پوش بازار رشت
رئیس شورای شهر رشت گفت : بازگشایی مسیر میدان سرگل از اولویت های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت است و شهرداری رشت باید به آن توجه داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا در شصت و یکمین جلسه علنی شورا با گرامی داشت یاد و خاطره تمامی شهدایی که در این ایام خون پاکشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب نثار می کنند اظهار کرد: برخی از این شهدای گرانقدر که اخیرا به فیض عظیم شهادت نائل آمدند از جمله افرادی هستند که پیش از این در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مدافع حرم برای دفاع از کشور سینه سپر کرده بودند و امروز نیز با دسایس دشمنان قسم خورده انقلاب باز هم در دفاع از استقلال و آزادی کشور به خاک و خون کشیده شدند و یقینا مردم بصیر ایران اسلامی هوشیار هستند و اجازه نمی دهند تعداد اندکی که فریب ظاهر سازی دشمنان نظام را خورده اند بخواهند ارزش ها و آرمان های این کشور را نادیده بگیرند.
  وی با بیان اینکه منکر وجود مشکلات در برخی از حوزه ها نیستیم افزود: یقینا با همدلی و اتحاد می توانیم همچون گذشته مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم و تمامیت ارضی و حفظ استقلال میهن در سایه ولایت فقیه برای همه ما مورد توجه است.
بازگشایی مسیر میدان سرگل جزو اولویت های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت
کارگرنیا با مخاطب قرار دادن شهردار رشت که در جلسه امروز شورا به منظور پاسخگویی به سوالات شورا پیرامون عملکرد شهرداری رشت در حوزه عمرانی حاضر شده بود اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بازگشایی مسیرهایی در بودجه شهرداری جزو اولویت ها بود که از جمله این مسیرها فاز دوم معلم به پیربازار ، بازگشایی میدان سرگل و غیره که جزو اولویت های نخست و بازگشایی مسیر چمران به شهدا، مسیر شهید سردار سلیمانی به ژپنج و .. نیز جزو اولویت های دوم بودجه ۱۴۰۱ بودند.
  رئیس شورای شهر رشت به موضوع پسماند و تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: یک شرکت پیمانکاری چندین سال این مهم را در اختیار داشت اما در نهایت کار به جایی نبرد و همچنین درباره بهسازی دفنگاه زباله سراوان نیز چندین بار مناقصه آن تکرار و اخیرا فردی برای اجرای آن انتخاب شده است.
   کارگرنیا با بیان اینکه در سفر هیات دولت به گیلان ، رئیس جمهور پیرامون رفع مشکل سراوان قول هایی دادند افزود: رئیس جمهور قول دادند که تا پایان سال هیچ گونه زباله ای به سراوان سرازیر نشود و برای تحقق این وعده با تمامی مشکلات مالی که دولت با آن دست به گریبان است تا کنون اعتبارات خوبی برای رفع این مشکل اختصاص داده شد که با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال ، شورا در انتظار عملکرد شهرداری رشت پیرامون سراوان است.
وی به وضعیت احداث زباله سوز اشاره کرد و گفت : در این باره فقط شاهد نصب اسکلت فلزی یک سوله هستیم .
رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت بازار رشت بیان کرد: حدود دوسال است که کف پوش بازار رشت برچیده شده اما علیرغم بارندگی های شدید و مشکلاتی که به لحاظ تردد در این قسمت از شهر ایجاد شده تا کنون اقدامی در این باره مشاهده نمی شود.
   کارگرنیا با اشاره به اینکه در فصل بارندگی و سرد سال به سر می بریم افزود: با توجه به شروع فصل بارندگی انتظار می رود شهردار رشت گزارشی پیرامون وضعیت ستاد بحران و شرایط ماشین آلات و تجهیزات آن به شورا ارائه کند.
کارگرنیا با اشاره به اینکه ساختمان احداث شده برای شهرداری منطقه سه رشت در حال تبدیل شدن به اثر تاریخی است. همچنین برابر ضابطه بودجه سال‌جاری قرار بود ساختمان شهرداری منطقه دو به ساختمان توسکا که چند ماه قبل خریداری شده، منتقل شوند اما این اقدام صورت نگرفت و به واسطه فضای محدود در شهرداری منطقه دو ،پرسنل و مراجعه کنندگان گلایه مند و احتمال بروز سوانح متصور است.
   وی به نارضایتی شهروندان پیرامون وضعیت آسفالت و رفت و روب سطح رشت اشاره کرد و گفت : وضعیت آسفالت های انجام شده و رفت و روب بسیار نامناسب است و شهروندان همه روزه از این بابت به شورا مراجعه می کنند.
گلایه شهروندان و کسبه از افزایش دستفروشان غیر بومی در رشت
  رئیس شورای شهر رشت با اشاره به نارضایتی شهروندان پیرامون وضعیت دستفروشان افزود : گلایه شهروندان و بازاریان در این باره روز به روز در حال افزایش است اما هیچ اقدامی از سوی شهرداری رشت برای ساماندهی دستفروشان مشاهده نمی شود و کار به جایی رسیده که دستفروشان غیر بومی از دیگر شهرها برای دستفروشی در خیابان های رشت بساط پهن می کنند و این اقدام منجر به درگیری دستفروشان بومی با غیر بومی و گله مندی کسبه و شهروندان شده است
    کارگرنیا با بیان اینکه با بازگشایی خیابان شهید مصباح بخشی از ترافیک رشت برطرف می شود افزود: شهرداری رشت با تملک چند ملک باقیمانده می تواند نسبت به بازگشایی آن مسیر اقدام کند ، اما این مهم تا کنون مورد توجه شهرداری نبوده است.
وی با ابراز گلایه از وضعیت ترافیکی رشت تصریح کرد: روز به روز شاهد افزایش گره های ترافیکی در رشت هستیم اما متاسفانه هیچ برنامه بلند مدت و یا کوتاه مدتی در این باره از سوی شهرداری رشت مشاهده نمی شود و این موضوع منجر به گلایه شهروندان شده است.
   رئیس شورای شهر رشت به صدور پروانه ساخت و ساز برای زمین های نسقی اشاره کرد و گفت: با ورود و همراهی دستگاه قضا پس از سالها انتظار این مشکل برطرف شده ،اما همچنان شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر هستیم و از سوی شهرداری رشت برای کنترل و رفع این مشکل اقدام خاصی صورت نمی گیرد.