اجتماعی » آرشیو » گیلان
کد خبر : 14881
دوشنبه - 6 تیر 1401 - 13:02

شهردار رشت در جلسه با سرمایه‌ گذاران دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک مطرح کرد : انتشار فراخوان پروژه رینگ ۹۰ متری تا ده روز آینده – تملک اراضی تالاب عینک – تاکید شهرداری بر انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت ظهر امروز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در جلسه‌ای که با دعوت از سرمایه‌گذاران و مشاوران دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک، معاونین و مدیران شهرداری رشت برگزار شد ،اظهار داشت: شهرداری از جذب سرمایه‌گذاری […]

شهردار رشت در جلسه با سرمایه‌ گذاران دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک مطرح کرد : انتشار فراخوان پروژه رینگ ۹۰ متری تا ده روز آینده – تملک اراضی تالاب عینک – تاکید شهرداری بر انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت ظهر امروز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در جلسه‌ای که با دعوت از سرمایه‌گذاران و مشاوران دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک، معاونین و مدیران شهرداری رشت برگزار شد ،اظهار داشت: شهرداری از جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ایجاد راه، مسیرهای بازگشایی و تسهیلات حمل و نقل عمومی استقبال می‌کند.

 

شهردار رشت اظهار داشت: پروژه رینگ ۹۰ متری به لحاظ ترافیکی و توسعه زیرساختهای شهری از جمله پروژه‌های اولویت دار شهرداری رشت محسوب می‌شود.

 

سید امیر حسین علوی تصریح کرد: اراضی حاشیه رینگ ۹۰ متری از جمله محدوده‌هایی است که سرمایه‌گذاری در آن برای شرکت توسعه شهری لوتوس قابل توجیه خواهد بود و شهرداری رشت می‌تواند در مورد آنها وارد مذاکرات و همکاریهای مشترک شود.

 

وی ضمن درخواست از شرکت توسعه شهری لوتوس برای ورود در برخی پروژه‌های شهری رشت اذعان کرد: شهرداری رشت هم تلاش می‌کند در همین راستا ضمن سیاست گذاری‌، حمایتهای لازم را به عمل آورد.

 

شهردار رشت با بیان اینکه در پهنه تالاب عینک رشت موقعیتی بکر و دست نخورده وجود دارد، افزود: طرح‌ مطالعاتی تالاب عینک توسط مشاوران شهرداری رشت در حال تهیه است و شهرداری قصد دارد در جهت جذب مشارکتها و همکاریهای مشترک با بخش خصوصی نسبت به تملک مقداری از اراضی آن که قابل سرمایه‌گذاری است، اقدام نماید.

 

علوی با تاکید بر اینکه شهرداری نسبت به بازگشایی بخشی از مسیر پروژه رینگ ۹۰ متری اقدام کرده است، یادآور شد: کمیته تملکی ذیل معاونت مالی و اقتصادی شهرداری رشت به شکل اختصاصی برای پروژه رینگ ۹۰ متری شکل گرفته است، بنابراین شهرداری شخصا وارد مذاکرات و موضوعات این پروژه خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: مدل تامین مالی پروژه رینگ ۹۰ متری به شکل ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد غیرنقدی و از عواید مشخصی که از اراضی محدوده ایجاد خواهد شد، انجام می شود تا بدین صورت فاز اول پروژه رینگ آغاز و عملیاتی شود.

 

شهردار رشت از انتشار فراخوان پروژه رینگ ۹۰ متری ظرف ده روز آینده خبر داد و ادامه داد: اگر اعلام آمادگی از جانب شرکت توسعه شهری لوتوس انجام گیرد، شهرداری رشت از آن استقبال می‌کند و به دنبال مدلهای دیگر سرمایه‌گذاری هم نخواهد رفت.

 

علوی عنوان کرد: در حوزه موضوعات فرهنگی و مرمت ساختمانها و بناهای تاریخی سطح شهر که فرآیند برخی از آنها نظیر عمارت میرزا خلیل رفیع و ساختمان ساعت آغاز شده نیز شهرداری از هرگونه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی استقبال می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچکدام از ساختمانها و عمارتهای تاریخی متعلق به شهرداری نظیر ساختمان ساعت، ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی و عمارت میرزا خلیل بعد از مرمت کاربری اداری نخواهند داشت، گفت: شهرداری رشت درصدد انجام فاز اول مرمت این بناها است و در نظر دارد، فازهای بعدی و‌ تکمیل آنها توسط سرمایه‌ گذاران انجام گیرد.

 

شهردار رشت با تاکید بر این نکته که شهر رشت از حیث ظرفیت و موقعیت پذیرش سرمایه‌گذار به شدت آمادگی دارد، تصریح کرد: مجموعه مدیریتی شهرداری رشت یک تیم منسجم و هماهنگ است و انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی با مدل تامین مالی شبه سرمایه‌گذاری اولویت آن محسوب می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت توسعه شهری لوتوس هم در این جلسه با بیان اینکه این شرکت علاوه بر مسائل زیرساختی علاقمندی زیادی برای ورود به حوزه‌های فرهنگی دارد، افزود: پروژه فضای شهری میدان تجریش تهران پروژه‌ای است که اخیرا توسط این شرکت انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

 

سعادتی، سرمایه‌گذاری و طراحی مدل اقتصادی در پروژه‌های فرهنگی را امری حساس ذکر کرد و ابراز داشت: شهر رشت در حوزه ورود به حوزه‌های بازآفرینی و توسعه فضاهای عمومی و همگانی جزو شهرهای پیشتاز کشور به شمار می‌رود.

 

مدیرعامل شرکت توسعه شهری لوتوس اظهار داشت: شرکت توسعه شهری لوتوس علاقمندی زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان و شهر رشت دارد و سقف سرمایه‌گذاری اولیه آن هم بین هزار تا هزار و ۵۰۰ میلیارد می‌باشد.

 

وی تخصص ویژه شرکت توسعه شهری لوتوس را در بخش مسکن خواند و اضافه کرد: با توجه به تعاملات خوب شکل گرفته، این شرکت علاقمند است یک مجموعه مسکونی در حدود ۱۰ تا ۱۵ هکتاری را در شهر رشت ایجاد کند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه مشاورین دو پروژه رینگ ۹۰ متری و تالاب عینک نیز هر کدام نسبت به ارائه طراحی، مشخصات فنی و مهندسی، هزینه‌ها، شرایط تملک و معرفی اراضی محدوده پروژه پرداختند.