آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » سیاسی » مهمترین عناوین » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 14344
شنبه - 22 مرداد 1401 - 12:42

لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها با رعایت ترک تشریفات به افراد واجد صلاحیت واگذار شود

رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد:

لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها با رعایت ترک تشریفات به افراد واجد صلاحیت واگذار شود

ختم کلام؛

نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع  با موضوع بهره برداری از آب بندان ۵۷ هکتاری روستای لیفشاگرد و سایر آب بندان ها به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع  با موضوع بهره برداری از آب بندان ۵۷ هکتاری روستای لیفشاگرد و سایر آب بندان ها به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان سهل انگاری مسئولان و مدیران را موجب احاطه گیاه سنبل آبی در آب بندان لیفشاگرد دانست و اظهار داشت: این گیاه فضای تنفسی گیاهان و آبزیان را تنگ کرده و با ترشح سموم موجب آلودگی محیط زیست و آب های اراضی کشاورزی می شود.

وی با اشاره به مشکل آب بندان های استان  و مناسب بودن زمان لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها تصریح کرد: لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها با رعایت ترک تشریفات به افراد واجد صلاحیت واگذار شود و اقدامات لازم در این زمینه هر چه سریع تر صورت گیرد تا در فصل بارش شاهد جاری شدن سیلاب ها و وارد شدن خسارت به مردم نباشیم.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به اینکه آب بندان ها مهم ترین منبع ذخیره آبی از دوران گذشته و از ابتکارات نیاکان در تامین آب مزارع کشاورزی محسوب می شد اظهار داشت: در طی سال های متمادی این آب بندان ها کارکرد خود را از دست داه و به جنگل تبدیل شده و یا توسط گیاه سنبل آبی غیر قابل استفاده گشته اند.

وی در ادامه افزود: لایروبی آب بندان لیفشاگرد به شهرداری منطقه واگذار شده است و شهرداری موظف است با تهیه ماشین آلات و ابزار مورد نیاز در این راستا اقدام نماید.

آقایی با بیان اینکه برداشت شن و ماسه باید به شرکت های آسفالت همان منطقه جهت تامین مصالح مورد نیاز در راستای مرمت جاده های روستاهای مجاور واگذار شود افزود:  با این روش دست دلالان و سودجویان شن و ماسه قطع شده و از تشکیل بازار سیاه در این حوزه پیشگیری می شود.