آرشیو » اجتماعی » مهمترین عناوین » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 14207
پنجشنبه - 6 مرداد 1401 - 10:10
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت مطرح کرد:

وضعیت فعلی سراوان نتیجه عملکرد دستگاه‌های دیگر است،اما شورا را ناکارآمد جلوه می‌دهند/عدم دعوت از اعضای شورا در جلسه پسماند استانداری

محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پنجمین روز از ماه مرداد، در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت درگذشت شهادت‌گونه یکی از کارکنان شهرداری رشت تسلیت و یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد را گرامیداشت و ادامه داد: عملیات مرصاد با حضور نیروهای بسیج و سپاه و پشتیبانی […]

وضعیت فعلی سراوان نتیجه عملکرد دستگاه‌های دیگر است،اما شورا را ناکارآمد جلوه می‌دهند/عدم دعوت از اعضای شورا در جلسه پسماند استانداری
محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پنجمین روز از ماه مرداد، در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت درگذشت شهادت‌گونه یکی از کارکنان شهرداری رشت تسلیت و یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد را گرامیداشت و ادامه داد: عملیات مرصاد با حضور نیروهای بسیج و سپاه و پشتیبانی نیروهای ارتش انجام گرفت که رزمندگان ما که در این عملیات جان فشانی های فروانی داشتند، شکست سنگینی را به سازمان منافقین کوردل تحمیل کردند.
واثق کارگرنیا با بیان اینکه استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت حق ندارد به جایگاه شورا اهانت کند و اعضای شورا را ناکارآمد معرفی نماید، گفت: آقای استاندار چرا یک طرفه قضاوت میکنند و اعضای شورای شهر رشت را به جلسات پسماند دعوت نمی‌کنند تا به شکل مستقیم نظرات شورای شهر نیز شنیده شود. به جای فرافکنی عملکرد خودتان را هم بگویید که چه کاری در خصوص سراوان انجام داده اید.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه شورا به وظیفه خود عمل کرده است، بیان کرد: ما به وظیفه خودمان عمل کردیم، شما به عنوان مسئول دولت در گیلان وظیفه هماهنگی دستگاه ها را دارید که اگر قصوری هست با آنها صحبت کنید نه اینکه علیه آنها موضع بگیرید.
واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه استاندار نباید از تریبون خود یک پارلمان محلی را تضعیف کنید، تصریح کرد: در جایگاه و شأن شما استانداری نیست که علیه اعضای شورای شهر رشت اینگونه صحبت کنید.
وی با بیان اینکه برخی از سخنان استاندار گیلان باید شفاف سازی شود، گفت: کلماتی در مورد شورا از جانب استاندار گفته شده که منتظر پاسخ گویی از سوی روابط عمومی استانداری هستیم زیرا برخی از پایگاه های خبری مطالب را مغرضانه می نویسند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورا یک دوره فرصت سوزی را در دوره ششم داشته است تصریح کرد: مردم سراوان هر چه می‌گویند درست است و کاملا حق دارند اما باید بدانند که برای حل مشکل سراوان دستگاه‌ها و ادارات دیگری به جز شهرداری و شورا نیز نقش دارند که در راس همه این‌ها استانداری است. زیرا مکان دفن زباله برابر ماده ۱۲ قانون پسماند باید استانداری به نمایندگی از وزارت کشور و جهاد کشاورزی و محیط زیست در اختیار شهرداری قرار دهند.
وی با بیان اینکه مکان فعلی دفن زباله را ۳۸ سال پیش مجموعه استانداری و جهاد کشاورزی در اختیار شهرداری قرار داده اند، خاطرنشان کرد: آن زمان مطالعاتشان دقیق نبوده و نباید چنین کاری را می کردند و ما اکنون وارث عملکرد ضعیف مدیران قبلی هستیم.
محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: بر همین اساس نظر وزیر کشور تغییر جایگاه دفن زباله و تعیین جایگاه جدید است در همین راستا رئیس جمهور نیز به آقای استاندار فشار آورده است، اما چرا ایشان توپ را به زمین شورا و شهرداری می‌اندازند.
رئیس شورا در ادامه گفت: از سال ۹۲ جهت خرید تجهیزات زباله سوز سراوان قرارداد امضا شد. این قرارداد به امضای استاندار وقت رسید. آلات و ادواتی که برای امحاء زباله از جمله زباله سوز نیاز است باید از طریق منابع دولتی تأمین شود. ولی به دلیل عدم تامین منابع مالی تا کنون این قرارداد به طور کامل اجرا نشده است.
محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به لزوم اتحاد بین دستگاه‌ها بیان نمود: استاداری نباید جهت کاهش فشارهای وارده توپ را به زمین شورای شهر بیندازد.
وی بودجه در اختیار شهرداری برای اورهال دو فاز از کودآلی را ۸ میلیارد تومان بیان نمود و افزود: در دوره مدیریت گذشته به دلیل اختلافات با پیمانکار این مبلغ در اختیار پیمانکار قرار نگرفت اما پس از حضور آقای خدمت بین دانا به عنوان سرپرست شهرداری، ایشان با مسئولیت خود به دلیل تسریع در کار این مبلغ را علی الحساب از بودجه شهرداری پرداخت کردند تا شرکت شهاب خودرو بتوانند کار را شروع کند.
رییس شورای اسلامی شهر رشت تصریح نمود: از سال گذشته حدود ۲۱ میلیارد تومان اوراق خزانه در اختیار شهرداری قرار داشت که باید به شرکت “تی تی اس” پرداخت می‌شد تا تبدیل به دلار شود؛ اگر مدیریت سابق شهرداری در سال گذشته اقدام به این کار می‌کرد به لحاظ مالی نیز به صرفه و صلاح شهرداری بود. اما بدون هیچ دلیلی ۱۶ ماه زمان را از دست داد.
محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه آقای استاندار باید اقدامات رو به جلوی شهرداری را بهتر ببیند، بیان کرد: آقای استاندار باید از اعضای شورا دعوت نماید تا آمارها را دقیق‌تر ملاحضه کنند. وضعیت فعلی سراوان نتیجه عملکرد دستگاه‌های دیگر است. اما شورا را ناکارآمد جلوه می‌دهند.
در بحث شیرابه شرکتی به عنوان شرکت نوبنیان مناقصه را گرفت و پول را در اختیارش گذاشتیم و در همان زمان پول را گرفت اما الان شرکت کار را متوقف کرده است.
وی افزود: ما قراردادی که برای این پول داشتیم برای آب های سطحی بود که الان در حد آب کشاورزی به ما می خواهد تحویل دهد و باید با این تخلفات برخورد شود.
واثق کارگرنیا با اشاره به پروژه بهسازی لندفیل سراوان گفت: در سال ۱۴۰۰ برآورد ریالی اش صورت گرفت که حدود ۵۷ میلیارد تومان بود اما در آن سال به هر دلیلی اجرا نشد اما در سال ۱۴۰۱ در حدود ۶۰ میلیارد تومان مناقصه گذاشته شد که یک شرکت با ۱۱۶ درصد پلوس و مبلغی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد تومان برنده این مناقصه شد.
وی گفت: در این مسئله باید شهردار وقت تجدید مناقصه می‌کرد، اما یک ماه این پرونده را نگه داشت و چیزی در حدود ۱۸ میلیارد تومان تخفیف گرفت، آیا می شود یک شرکت ۱۸میلیارد تومان تخفیف دهد؟
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: آقای دانا سرپرست شهرداری در این زمینه ورود کرده است تا جلوی ضرر به بیت المال گرفته شود
کارگرنیا در پایان با تاکید بر اینکه هر زمان منافع مردم ضایع شود، سیاسی هستیم تصریح کرد: استاندار گیلان عملکرد شورا را زیر سوال بردید، عملکرد خود را هم بگوید که چه کاری انجام داده است؟!