آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » مهمترین عناوین » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 13660
سه شنبه - 3 خرداد 1401 - 10:43

با حضور معاون رییس جمهور: مرکز نوآوری دانشگاه گیلان افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

با حضور معاون رییس جمهور: مرکز نوآوری دانشگاه گیلان افتتاح شد

ختم کلام؛

معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح سه شنبه قبل از افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه گیلان از شرکت های دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران، پایا کلاچ و زیست فرآورد پارس بازدید کرد.

رییس دانشگاه گیلان نیز در این آیین با بیان اینکه مرکز نوآوری این دانشگاه در یکهزار و ۸۷۵ مترمربع مساحت افتتاح شده است، اظهار داشت: بیش از ۶ میلیارد تومان برای افتتاح این مرکز هزینه شده که بخشی از آن کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهور است.

دکتر فرید نجفی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: در این مرکز تیم های استارتاپ متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی دانشگاه دارای ایده های فناورانه ای که منجر به کسب و کار شود، جذب و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بخش های مختلفی در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در نظر گرفته شده اظهار داشت: دفتر مالکیت فکری، صندوق پژوهش و فناوری گیلان، نمایندگان بخش های خصوصی در حوزه سرمایه گذاری خطر پذیر شتاب دهنده حوزه صنایع خلاق “شتاب دهنده ورنا” را در این مرکز داریم.

رییس دانشگاه گیلان بیان داشت: دفاتر سه مرکز آر اندی در مرکز نوآوری این دانشگاه استقرار داده شده اند ضمن اینکه تیم های هسته فناوری تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه گیلان از امکانات این مرکز استفاده می کنند.

براساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

افتتاح کارخانه نوآوری گیلان و بازدید از واحدهای مستقر در آن، افتتاح فضای کار اشتراکی و مرکز نوآوری مکعب و بازدید از خانه خلاق و نوآوری گیلان و شرکت ها و واحدهای فناور مستقر از جمله دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور و هیات همراه به استان گیلان است.