آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 13562
دوشنبه - 19 اردیبهشت 1401 - 23:13

گلایه شهرداری رشت از پلیس راهور بابت ممانعت در آسفالت معابر

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت:  پلیس راهور همانطور که رانندگی بدون گواهینامه را تخلف میداند این را نیز بابد در نظر داشته باشد که نصب سرعتکاه ها بدون مجوز تخلف است.

گلایه شهرداری رشت از پلیس راهور بابت ممانعت در آسفالت معابر

ختم کلام؛

چندی پیش در یکی از برنامه‌های خبری صدا و سیما در خصوص سرعتکاه‌ها، مشکلات چراغهای راهنمایی، مدیریت پارک حاشیه‌ای، اجرای فیبر نوری و دوربین‌های نظارتی و نظایر اینها مطالبی عنوان و شهرداری رشت در موارد مطروحه مقصر معرفی شد. همین موضوع کافی بود که سکوت محمد حسین خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت شکسته شود و او با اراده مستندات پرده از اختلاف پلیس راهور با شهرداری رشت بردارد.

کار تا جایی پیش رفت که مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز زبان به اعتراض گشود و از پلیس راهور بابت عدم صدور مجوز آسفالت شبانه در رشت گلایه کرد.

او گفته بود که چطور پلیس راهور بدون هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک یک بریدگی را می بندد یا زمان چراغ قرمز را کم و زیاد می کند.

گلایه شهرداری رشت از پلیس راهور

در همین راستا میثم حرفت خواه رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در مورد مشکل پیش آمده بین پلیس راهور با شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت همواره تعاملات خوبی تا سال ۱۴۰۰ با پلیس راهور داشت و هیچگونه مشکلی وجود نداشت اما از ابتدای سال جدید متاسفانه نگاه راهور به شهرداری رشت عوض شده است.

حرفت خواه گفت: پلیس راهور متقاضی نصب چندین سرعتکاه در محدود شهری بود که با مخالفت شهرداری مواجه شد، چرا که برای نصب سرعتکاه ها نیاز به مجوزهای ترافیکی و استعلامات لازم از شورا است.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان عمران شهرداری وظیفه اش نصب سرعتکاه نیست، یادآور شد: این سازمان وظیفه آسفالت و روکش خیابان های اصلی و بالای ۱۰ متر را دارد.

حرفت خواه گفت: با فشارهایی که پلیس راهور مبنی بر ایجاد سرعتکاه ها بر سازمان عمران وارد کرد ما به سارمان معاون و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراجعه کردیم تا خواسته پلیس راهور که نصب سرعتکاه ها است را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ما تاکید کرد که حق نصب سرعتکاه را ندارید و اگر نیاز به نصب سرعتکاه است، سازمان حمل و نقل و ترافیک به مناطق شهرداری اعلام خواهد کرد و سازمان عمران شهرداری وظیفه تامین آسفالت سرعتکاه ها را دارد.

وی افزود: سازمان عمران شهرداری از ابتدای سال جدید شروع به آسفالت خیابان ها و معابر اصلی کرد  چرا که خدمات رسانی وظیفه شهرداری است و برای این امر نیاز به مجوز هیچ سازمان و نهادی ندارد./ دیار میرزا