آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 13401
یکشنبه - 22 اسفند 1400 - 12:11
در جلسه هم اندیشی اتاق گفتمان رشت پژوهی با حضور اعضای شورا ، شهردار رشت و نخبگان تاکید شد ؛

تعریف برنامه‌های راهبردی و استفاده از نخبگان برای توسعه شهر – لزوم پیشبرد اقدامات شهرداری بر اساس پژوهش محوری – استفاده از فضای رسانه‌ای گیلان برای ارتقاء مشارکت مردم در گفتمان رشت پژوهی

تعریف برنامه‌های راهبردی و استفاده از نخبگان برای توسعه، لزوم پیشبرد اقدامات شهرداری بر اساس پژوهش محوری و اجرای معادل هزار میلیارد تومان پروژه در سال آینده در شهر رشت از مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه هم اندیشی اتاق گفتمان رشت پژوهی مطرح شد.

 

تعریف برنامه‌های راهبردی و استفاده از نخبگان برای توسعه شهر – لزوم پیشبرد اقدامات شهرداری بر اساس پژوهش محوری – استفاده از فضای رسانه‌ای گیلان برای ارتقاء مشارکت مردم در گفتمان رشت پژوهی
 جلسه هم اندیشی گفتمان رشت پژوهی با حضور رضویان، حسینی و رمضانی اعضای شورا ، علوی شهردار رشت و جمعی از اساتید دانشگاهها، نخبگان و صاحبنظران در زمینه توسعه شهری به همت اداره مطالعات و پژوهشِ مدیریت نوسازی و تحول اداری در تالار گفتمان عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.
 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه با گرامیداشت روز جوان و اعیاد شعبانیه بیان داشت: در سال ۱۳۹۱ اعضای شورا و شهردار وقت بستر برنامه رشت پژوهی را فراهم کردند و در همان زمان اساتید و صاحبنظران زیادی برای توسعه شهری پیشنهادات و نکته نظرات خود را اعلام داشتند.

 

شهردار رشت با اشاره به عقب ماندگی شهر رشت در موضوعات گوناگون بر ضرورت استفاده از نخبگان شهری و دانشگاهی در هر گروه سنی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: امروز همه ما به دور از هرگونه نگاه سیاسی کار خود را آغاز کردیم و تلاشمان این است با تاثیر پذیری از نظرات نخبگان نسبت به تدوین برنامه و تصمیم سازی آینده شهر اقدام نماییم.

 

علوی عنوان کرد: براساس مدل وزارت کشور و طبق ابلاغیه سازمان شهرداریها به این نتیجه رسیدیم تا در قالب کارگروه‌های متصل به کمیسیونهای شورای اسلامی شهر رشت برای توسعه شهری برنامه‌های مدونی ترسیم کنیم.

 

شهردار رشت بر ضرورت بهره گیری از ظرفیتهای ملی، بومی و محلی در توسعه شهر تاکید کرد و گفت: در چهار ماه گذشته توانستیم تا حد زیادی مشکلات روبنایی شهر رشت را حل کنیم اما در حوزه های زیربنایی باید برنامه های مدون تدوین شود تا بدین وسیله مشکلات اقتصادی شهر مرتفع شوند.

 

علوی در ادامه از اجرای معادل هزار میلیارد تومان پروژه در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: اگر جلسات امروز را به برنامه توسعه شهری متصل کنیم، می توانیم برای پنج سال آینده برنامه ریزی های توسعه ای داشته باشیم.