آرشیو » اجتماعی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 13398
سه شنبه - 19 بهمن 1400 - 12:05

در مراسم تجلیل از روحانیون ائمه جماعات شهرداری رشت تاکید شد ؛ خدمات مطلوب به شهروندان با کمک روحانیون

مراسم تجلیل از روحانیون ائمه جماعات شهرداری رشت امروز برگزار شد و در این مراسم حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و علوی شهردار رشت خدمات مطلوب برای شهروندان با کمک روحانیون را مورد تاکید قرار دادند.

در مراسم تجلیل از روحانیون ائمه جماعات شهرداری رشت تاکید شد ؛ خدمات مطلوب به شهروندان با کمک روحانیون
 شهردار رشت ظهر  پنجشنبه در مراسم تجلیل از روحانیون ائمه جماعات شهرداری رشت با بیان اینکه شیوع پاندمی کرونا در برگزاری چنین جلساتی وقفه ایجاد کرد، اظهار داشت: از روزی که شورای ششم فعالیت خود را آغاز کرد بحث اقامه نماز به شکل ویژه در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا قرار گرفت.
شهردار رشت از برنامه شهرداری برای افزایش حمایتها از ائمه جماعات سخن گفت و تصریح کرد: شهرداری رشت در حوزه اقامه مستمر فریضه نماز و برگزاری جلسات عقیدتی در حال حاضر در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار دارد.
علوی ضمن تاکید بر مقوله خدمت موثر برای شهروندان با کمک روحانیون اذعان کرد:‌ شهرداریها به لحاظ گستردگی فعالیتهایشان و عمق ارتباطی که با مردم دارند و همچنین فضاهای مختلفی که در اختیارشان است می‌توانند تأثیر زیادی در مسائل اعتقادی بگذارند.
شهردار رشت در پایان اذعان کرد: برگزاری نشستهای فصلی ائمه جماعات و شهرداری رشت و پررنگ کردن تعاملات دوجانبه یقینا برکات معنوی خوبی برای این مجموعه فراهم می‌آورد.
نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: نماز عروج دهنده انسان است و جایگاه و اهمیت این فریضه واجب بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، رسیدن آرمان والای تمدن اسلامی مطابق بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه ما سرباز امام عصر (عج) هستیم و باید به رسالت تبلیغی و ترویجی خود در عصر ظهور که آماج حملات دشمن قرار گرفته عمل نماییم.
حسینی اضافه کرد: شهرداری رشت نزدیک به چهار هزار پرسنل دارد و باید برای این حجم از نیروها در راستای اهداف اسلام و انقلاب برنامه‌ریزی شود، بنابراین باید بتوانیم برای تعالی کارکنان قدمی برداریم و حضور روحانیون معظم و اقامه نماز جماعت به ما در رسیدن به این هدف والا و کسب آرامش معنوی کمک می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا یادآور شد: با ایجاد سازه‌های موقت می‌توان زمینه اقامه نماز جماعت در پارکهای سطح شهر رشت را به ویژه در ایام تعطیلات عید فراهم آورد که تحقق این مهم در گرو نوع برنامه‌ریزی شهرداری و همکاری متقابل ائمه جماعات است.
گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حقی دبیر ستاد نماز شهرداری رشت و تعدادی از روحانیون ائمه جماعات شهرداری رشت در خصوص توجه و اهمیت به نماز و حضور پر رنگ تر پرسنل شهرداری رشت در صف نماز جماعت به ایراد سخن پرداختند و در پایان از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و شهردار رشت لوح تقدیر به آنان اعطا گردید.