آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » سیاسی » مهمترین عناوین » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 13294
چهارشنبه - 25 اسفند 1400 - 11:09

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : گلایه شهروندان رشت از وضعیت نامناسب آذین بندی رشت در اعیاد مختلف/ توجه و احیا زبان مادری در رشت/ تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جمعی از شهروندان پیرامون وضعیت نامناسب آذین بندی شهر رشت در ایام میلاد امام علی ( ع) گلایه هایی داشتند و پیش از این نیز در ایام دهه فجر شاهد این گلایه ها بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : گلایه شهروندان رشت از وضعیت نامناسب آذین بندی رشت در اعیاد مختلف/ توجه و احیا زبان مادری در رشت/ تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت

http://ختم کلام

به گزارش وابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک میلاد امام علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر و روز مرد اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر تمام درختان قلم شوند ، تمام دریاها مرکب و تمام انس و جن کاتب، باز هم نمی توانند ذره ای از فضایل علی (ع) را بنویسند.

وی به نامگذاری سالروز میلاد امام علی (ع) به نام روز پدر و مرد افزود: نامگذاری این روز به نام پدر و مرد نشانه جایگاه والای آنان است و یاد و خاطره تمامی مردان ایران اسلامی که با نثار جان خود از آرمان های انقلاب دفاع کردند را گرامی می داریم و به روح پاک تمامی پدران خفته در خاک درود می فرستیم.

کارگرنیا با بیان اینکه ۲۸ بهمن مصادف با سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها است تصریح کرد: حضرت زینب (س) پیام آور کربلا بودند که اجازه ندادند واقعه تلخ کربلا و ظلم و فساد یزید و یزیدیان در کربلا باقی بماند .

وی با اشاره به بغض و کینه آل امیه از اهل بیت (ع) و حضرت زینب ( س) تصریح کرد: داعش که برگرفته از همان افکار پلید است قصد داشت نسبت به تخریب بارگاه حضرت زینب (س) اقدام کند که با ورود دلیر مردان ایران اسلامی ، داعشیان این آرزو را با خود به گور بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دوم اسفند مصادف با سالروز زبان مادری اشاره کرد و گفت: زبان مادری نشانه هویت و فرهنگ هر قومی است و متاسفانه به واسطه بی مهری ها و بی توجهی های صورت گرفته گویش گیلکی در حال فراموشی است و باید با اهتمام ویژه نسبت به احیا و گسترش این زبان شیرین توجه بیشتری داشته باشیم.

کارگرنیا با تسلیت در گذشت شهادت گونه مهدی مهدوی نژاد

کارگرنیا با اشاره به انتقادات جمعی از شهروندان پیرامون وضعیت نامناسب آذین بندی همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) افزود: پیش از این نیز شاهد گلایه شهروندان پیرامون عدم آذین بندی مناسب در ایام الله دهه مبارک فجر بودیم و انتظار داریم شهردار رشت این موضوع را به جدیت بررسی و تذکرات لازم داده شود .

وی با تاکید به اینکه گلایه شهروندان پیرامون وضعیت نامناسب آذین بندی در سطح رشت در اعیاد و مناسبت های مختلف باید برطرف شود بیان کرد: از کمیسیون فرهنگی شورای رشت تقاضا داریم با بررسی دلایل و امکانات موجود ، مشکلات مطرح شده در این حوزه را پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت تصریح کرد: ۴۶ درصد بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ در بخش جاری و در بخش عمرانی نیز یکهزار و ۹۲ میلیارد پانصد میلیون تومان در نظر گرفته شد که ۵۴ درصد از مجموع بودجه است و نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته ایم .

کارگرنیا کلیات بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت را بهمراه اصلاحات انجام شده به رای گذاشت که با موافقت اعضای شورا این بودجه پیشنهادی به مبلغ دو هزار و بیست میلیارد تومان به تصویب رسید.