آرشیو
کد خبر : 13129
یکشنبه - 3 بهمن 1400 - 10:14

برگزاری اختتامیه جشنواره استانی «گیلکی شعر خشته پورد» در دهه فجر ۱۴۰۰

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود از برگزاری اختتامیه جشنواره استانی «گیلکی شعر خشته پورد» در ماه بهمن خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی شعر گیلکی در لنگرود راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم برای پاسداشت زبان و ادبیات گیلکی گام‌های ماندگاری برداریم.

برگزاری اختتامیه جشنواره استانی «گیلکی شعر خشته پورد» در دهه فجر ۱۴۰۰

http://ختم کلام؛حجت الاسلام‌والمسلمین محسن فداکار امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اختتامیه نخستین جشنواره گیلکی شعر  خشته پورد اظهار کرد: فراخوان این جشنواره استانی از آذر اعلام شد و ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ مهلت پایانی ارسال آثار توسط شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ اثر شعر گیلکی توسط شاعران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در مرحله داوری قرار دارد که پس از نظر نهایی هیئت داوران، اختتامیه جشنواره در ایام الله دهه فجر در لنگرود برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با بیان اینکه این جشنواره به همت شهرداری و شورا و برای نخستین بار در استان برگزار شده است، تصریح کرد: مراسم اختتامیه که با حضور شاعران پیشکسوت، فعالان فرهنگ و هنر استان، علاقه مندان به شعر گیلکی و… برگزار خواهد شد که در این مراسم از نماهنگ «خشته پورد روخونه» کاری از شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود رونمایی می‌شود.

فداکار با اشاره به اینکه شعرخوانی گیلکی و اجرای تصنیف‌های گیلکی از دیگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره است و اسامی برگزیدگان اعلام می‌شود، افزود: با حمایت مسئولان دست اندرکار و بهره گیری از تجربیات افرادی که در زمینه زبان و ادبیات گیلکی کارنامه ارزشمندی دارند دبیرخانه دائمی شعر گیلکی در لنگرود راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم برای پاسداشت زبان و ادبیات گیلکی گام‌های ماندگاری برداریم./ لنگر حبر

انتهای پیام/