حجت الاسلام علیرضا محیطی امام جمعه کومله در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته گفت: دشمن همواره در طول تاریخ اسلام، اصول و ارکان نظام اسلام را مورد آماج قرار داده است.

وی به مناسبت شهادت شیخ فضل الله محلاتی در اول اسفند ۶۴ و روز روحانیت و دفاع مقدس گفت: نقش روحانیون شیعه در طول تاریخ تشیّع به ویژه نقش روحانیت انقلابی در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست، شاهد این مدعا خیلِ شهدای عالمان و مجاهدان صف‌شکن، زاهدان شب و شیران روز، استوانه‌های استقامت، چراغ‌های هدایت، مصابیح الدجی، شمع محفل بسیجیان، حماسه آفرینان و مرزداران همه جانبه اسلام است.

امام جمعه کومله افزود: امام راحل عظیم الشأن انقلاب (ره) در مورد نقش آفرینی روحانیت فرمود: «در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بودهاند که بر تارک جبینشان خون و شهادت نقش بسته است.»

حجت الاسلام محیطی گفت: قشر روحانیت و حوزه‌های علمیه نسبت به جمعیت سایر اقشار بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام ولایی اسلام نموده است که در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۵۰۰ روحانی به شهادت رسیدند.

وی همچنین به مناسبت سقوط هواپیمای نظامی و شهادت ۲۷۶ نفر از نیروهای سپاه پاسداران در۳۰بهمن سال ۸۱ گفت: روحانیت و سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها در خط مقدم انقلاب بوده‌اند، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم نمونه‌ای از آن است. خدماتی که سپاه در این سال‌ها انجام داده با هیچ نهاد و اداره وسازمان داخلی حتی با سازمان مسلح دنیا قابل مقایسه نیست. در طول تاریخ انقلاب حرکت سپاه پاسداران حرکت رویشی، پیشرفت، و تعالی بوده است، هر چند ریزش هم داشته است و حفاظت سپاه با فساد و عوامل نفوذی درون سازمانی اعم از فساد اخلاقی و اقتصادی و غیره به شدت برخورد کرده است که نمونه‌های آن را در طول تاریخ انقلاب مشاهده می‌فرمایید.

حجت الاسلام محیطی با استناد به آیه ۳۵ سوره نور «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ» از باب جری و تطبیق و یا بطن و تأویل گفت: در این زمان روحانیت مصابیح الدجی و سپاه پاسداران مشکات و حافظ نور اسلام، نور ثقلین و نور انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه سپاه قلب تپنده ولایت و مردم کشور و نظام اسلامی است، افزود: شریان‌های حیاتی نظام و زنده بودن مردم و نور ولایت فقیه وابسته به مشکات انقلاب یعنی سپاه است. به قول امام راحل عزیز ما که فرمود: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود». و دشمن قدّار و مکّار به این امر واقف است، لذا حرمله‌های نامرد زمان قلب تپنده انقلاب را هدف تیرهای سه شعبه زهرآگین قرار داده اند؛ همان طوری که در روز عاشورا حرمله (لَعَنَهُ الله) قلب تپنده امام حسین (ع) را هدف تیر محدّد و مسموم سه شعبه قرار داد؛ ولی دشمنان و شیاطین غافل از این نکته هستند که در عاشورای سال ۶۱ دشمن امام حسین را غریب و تنها یافت و مردم صدای هل من ناصر آقا را نشنیدند. در این زمان حرمله بدانند حسین زمان تنها نیست ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان هرگز ولی فقیه زمان را تنها نخواهند گذاشت.