آرشیو
کد خبر : 12943
جمعه - 8 بهمن 1400 - 16:34

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان: اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای سه دهک پایین کشور است

همزمان با سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان گیلان جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان گیلان با حضور مدیران اجرایی استان برگزار شد

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان: اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای سه دهک پایین کشور است

به گزارش ختم کلام؛ مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و تشکر ویژه از نیکزاد ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح نهضت ملی مسکن، در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گیلان گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته تا کنون ۹۰هزارنفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.
وی در رابطه با اراضی پیشنهادی و شناسایی شده طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: ۴۴۳ هکتار برای ۴۴هزار و ۳۰۰ واحد پیش‌بینی و شناسایی شده است که تا کنون ۱۰۸هکتار زمین برای ۱۳هزار و ۵۰۰ واحد تامین شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی نیاز واحد مسکونی استان گیلان برای یکسال را ۲۲هزار و ۵۰۰ واحد اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که مقرر شده طی چهار سال تعداد ۹۰هزار واحد مسکونی تامین و نیاز استان رفع شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت در طرح نهضت ملی مسکن برای سه دهک‌های پایین کشور است، گفت: اخیرا با مجوز شورای مسکن اصلاحاتی در فرم(ج)صورت گرفته است، بطور مثال کسانی که در شهرهای بزرگ پنج و در شهرهای کوچک سه سال سکونت داشته باشند می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
وی به مشکلات بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکل در حال رایزنی با بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به مردم برای باز پرداخت تسهیلات شان کمک نمایبم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از نیازها و اولویت‌های دولت و مردم است، خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا بتوانیم این طرح را با سرعت پیش ببریم و در موعد مقرر تحویل دهیم.
وی یکی از مشکلات استان های شمالی در اجرای این طرح را تأمین زمین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برای تامین زمین در استانهای دیگر مشکلی وجود ندارد اما در استان‌های شمالی این مشکل همچنان باقی است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از آغاز ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبرداد.

🔴 مدیرکل بنیاد مسکن گیلان: اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود 

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پیش از سخنان وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به بیان اقدامات بنیاد مسکن درخصوص اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود.
وی افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۷ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰۳۳ نفر از آنها تایید فرم‌های سه‌گانه (عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن دولتی و یارانه‌ای و عدم مالکیت خصوصی) را دارند و ۱۴۶۷ نفر تایید نهایی شدند
مهندس دائمی گفت تاکنون ۵۶ قطعه زمین در ۱۰ شهر اعم از کیاشهر، لنگرود، صومعه سرا، رودسر، بندرانزلی، رشت، شفت، ماسال، سیاهکل و مرجقل تحویل گردید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به تهیه نقشه های معماری پروژه های طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۵۷۴ واحد در شهرهای تعریف شده و اخذ تاییدات مربوطه از مراجع ذیربط و دریافت پیش پروانه های ساختمانی اقدام کرده است.
وی با اشاره به پروژه ۶۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر رشت، عنوان کرد: این پروژه در زمینی به متراژ ۹۴ هزار و ۴۱۸ مترمربع در ۱۴ بلوک به مساحت زیر بنای ۸۹ هزار مترمربع در حال ساخت می باشد.

گفتنی است، جلسه هماهنگی حمل و نقل استان با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی استان اعم از مدیر کل راه و شهرسازی، مهندس دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیر کل فرودگاه استان گیلان، مدیر کل هواشناسی استان، مدیر شعب بانک مسکن گیلان، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان، در سالن بانک مسکن استان برگزار شد.