آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » سیاسی » مهمترین عناوین » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 12891
پنجشنبه - 7 بهمن 1400 - 22:15

نامه سرگشاده جمعی از جوانان انقلابی و نخبه گیلان خطاب به رییس جمهور

بسم الله الرحمن الرحیم وذکر ان لذکری تنفع المومنین ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی با سلام و تحیات الهی و آرزوی توفیق روزافزون برای آن مقام ارجمند http://ختم کلام؛رئیس جمهور برای ملت همچون پدری است برای فرزندان که با شادی آنها شاد و با غم آنها اندوهگین می شود. […]

نامه سرگشاده جمعی از جوانان انقلابی و نخبه گیلان خطاب به رییس جمهور

بسم الله الرحمن الرحیم

وذکر ان لذکری تنفع المومنین

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی

با سلام و تحیات الهی و آرزوی توفیق روزافزون برای آن مقام ارجمند

http://ختم کلام؛رئیس جمهور برای ملت همچون پدری است برای فرزندان که با شادی آنها شاد و با غم آنها اندوهگین می شود. بی شک همه تلاش این پدر برای فرزندان ایجاد شادی و صد البته سعادت هر دو جهان فرزندان است. این فرزندان می خواهند با پدر خود درد و دل نمایند و برخی از مشکلات استان گیلان را به صورت تیتروار بیان کنند که بی گمان در صورت عدم توجه، آثار و تبعات این مشکلات دامنگیر کشور خواهد شد.

جناب آقای رئیسی، استان گیلان سالهاست حال چندان مساعدی ندارد. بحران محیط زیست در این استان به حد بالایی رسیده است. از مهم ترین موارد آن خشکیده شدن تالاب انزلی، سایت دفن زباله سراوان که شیرآبه های آن منجر به آلودگی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب شده که این رودخانه ها جزو بینظیرترین رودخانه های شهری در قدیم بوده اند. تغییر کاربری های بی ملاحظه اراضی کشاورزی و ویلا سازی غیراصولی که منجر به تغییر بافت فرهنگی و به نوعی آشفتگی فرهنگی گردیده است. تعطیلی کارخانجات شهرک های صنعتی استان گیلان در حالی که این استان جزو پنج استان صنعتی در ادوار گذشته بوده است و…تا جایی که امروز چرخ صنعت در این استان متوقف شده است.

متاسفانه ورزش گیلان که همواره در دوران گذشته قهرمانان بسیاری تحویل کشور داده بود ، امروزه با توجه به فقدان زیرساخت مناسب و مدیریت ضعیف، نه تنها خالی از بعد قهرمانی گردیده است؛ بلکه حتی در امر تیمداری در سطوح کشوری نیز دچار مشکل است و بسیاری از مشکلات دیگر که در این مقال نمیگنجد. به نظر میرسد که همه این مشکلات، نشات گرفته از غفلت استفاده از نیروهای جوان نخبه و دارای تفکر انقلابی و میدانی و بدون توجه به منویات مقام معظم رهبری در انتصابات است. این موارد اگر با انتخاب جوانان اصلح در زمان خود حل و فصل می شد، اکنون می توانستیم درباره ظرفیت های استان برای کشور سخن بگوییم و الگو باشیم.

در انتصابات جدید استان، بهانه هایی برای انتصاب جوانان می آورند و می گویند باید رزومه داشته باشید، حال سوال ما از جنابعالی این است چطور جوانی که ۸ سال به جرم انقلابی بودن و با داشتن سطح تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا امکان ورود به عرصه مدیریت اجرایی کشور را پیدا نکرده است، رزومه ایجاد کند؟

در استان گیلان، در برخی موارد انتصابات دقیقا برخلاف شعارهای بحق جنابعالی مشاهده می شود و موجب دلسردی تدریجی نیروهای دلسوز و علاقمندان شما که تمامی امید خود را پس از اتکا به خداوند متعال به شیوه مدیریت اجرایی کشور دوخته اند ، می شود لذا ضمن تشکر و قدردانی از جنابعالی، خواهشمندیم دستور بازنگری در انتصابات استان و استفاده از جوانان نخبه و انقلابی، چه آنانی که رزومه دارند و چه افرادی که شایستگی دارند اما برای آنها در طی ۸ سال گذشته فرصت و فضای ایجاد رزومه پیش نیامده را صادر فرمائید. امیدواریم حضور شما در استان موجبات خیرات و برکات برای مردم و جوانان فرهیخته و انقلابی شود.

با تجدید احترام

جمعی از جوانان نخبه و انقلابی استان گیلان