http://به گزارش ختم کلام؛ سرهنگ پارسا رییس بسیج رسانه استان گیلان در نشست بانوان بسیج رسانه با سیدعلی آقازاده نماینده رشت و خمام، فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن را تبریک گفت و افزود: ۸ سال است که بسیج رسانه تاسیس شده و در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ پارسا افزود: بسیج رسانه فضایی برای تربیت کادر در تراز انقلاب ایجاد کرده است تا رسانه های ما در این حوزه در برابر رژیم رسانه ای غرب به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به این مطلب که ۷۰ درصد جمعیت رسانه گیلان بسیجی هستند، گفت: خبرنگاران بسیجی ما در گروههای جهادی با فعالیت خوب خود در کنار مردم هستند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه با پیگیری هایی انجام شده در مورد بیمه خبرنگاران اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم که در بحث بیمه خبرنگاری قانون مدونی مصوب گردد و افرادی شامل این بیمه باشند که شغل آنها فقط خبرنگاری است.

وی ادامه داد: یکی از راه دیگر برای حفظ حقوق خبرنگاران رتبه بندی خبرنگاران است و خبرنگارانی که سابقه زیادی در عرصه خبر دارند کاملا مشخص شوند.

پارسا با اشاره به اینکه می توان برای خبرنگاران نیز صندوق ویژه خبرنگاران راه اندازی کرد گفت: آماری که در حال حاضر در استان هزار نفر خبرنگار و فعال رسانه ای داریم و از این صندوق برای حمایت از خبرنگاران به کار گرفت.

وی در مورد ایجاد بستر اشتغال رسمی برای خبرنگاران در ادارات و سازمان ها گفت: با به کار گیری خبرنگاران به عنوان مشاور و کارشناسان روابط عمومی می توان سبب ارتقاء سازمان مربوطه و دستگاه های اداری شد.

پارسا در مورد تشکیل نظام صنفی رسانه گفت: از نمایندگان مجلس میخواهیم که طرح نظام صنفی خبرنگاران را در مجلس مطرح و به تصویب برسانند.

وی در مورد مسکن خبرنگاران نیز اظهار کرد: بسیج رسانه دست نیاز به سوی همه مسئولان برای حل مشکلات دراز می کنیم زیرا بسیاری از خبرنگاران با درآمد اندکی که دارند نتوانستند مسکنی داشته باشند، برای همین خیلی از این عزیزان مشکل اساسی در مسکن دارند.

رئیس بسیج رسانه گیلان یکی از راههای برون رفت از وضعیت اقتصادی جامعه رسانه ای را تشکیل سمن های رسانه ای دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان میتوان به تشکیل این سمن ها همت گماشت/  دیار میرزا