آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » ورزشی » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 12847
شنبه - 2 بهمن 1400 - 00:58

سردار آزمون به بایرلوکوزن پیوست

سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ پس از کش و قوس‌های فراوان با قراردادی پنج ساله به بایر لورکوزن پیوست.

سردار آزمون به بایرلوکوزن پیوست

http://به گزارش ختم کلام،سردار آزمون با باشگاه لورکوزن به توافق رسید تا در آغاز فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به این تیم ملحق شود.

با توجه به پایان قرارداد آزمون و زنیت در پایان فصل، شایعات فراوانی درباره آینده او مطرح شده بود و حتی خبرنگاران مطرح دنیا مانند دی‌مارتزیو از علاقه یوونتوس به مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران خبر داده بودند. با این حال پس از عنوان شدن اسامی لیون، یووه، برنلی و نیوکاسل، در نهایت سردار آزمون به لورکوزن پیوست. به این ترتیب، آزمون تا پایان فصل در زنیت می‌ماند و فصل آینده به بوندسلیگا می‌رود.

مهاجم ۲۷ ساله تیم‌ملی که پیش از شروع فصل ۲۲-۲۰۲۱ هم قرار بود به لورکوزن بپیوندد، شماره ۹ این تیم را را بر تن خواهد کرد.

بایر لورکوزن در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی بوندسلیگا قرار دارد.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی لورکوزن، ویژگی های مهاجم تازه به دست آمده را برجسته کرد و گفت: ما از این انتقال موفق بسیار خوشحالیم. سردار آزمون سال ها یکی از بهترین گلزنان لیگ روسیه بوده است. او سه بار پیاپی در آنجا با زنیت قهرمان شده است، به طور منظم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و همچنین خود را به خوبی نشان داده است. کلاس بین المللی او در بالاترین سطح است. با او خط حمله ما کیفیت بیشتری پیدا می کند، سردار حمله ما را غیرقابل پیش بینی تر و قدرتمندتر می کند.

آزمون که قیمت او توسط ترنسفرمارکت در بازار ۲۵ میلیون یورو تعیین شده است، در حال حاضر از مصدومیت عضلانی رنج می برد. این مهاجم در این فصل ۲۱ بازی برای قهرمان فعلی روسیه انجام داده و ده گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل نیز ارائه کرده است. او همچنین در ۶۰ بازی ملی برای تیم ملی ایران ۳۹ گل به ثمر رسانده است.