صبر و وفاداری ۲ ویژگی حضرت ام البنین بود
وی، به سالروز وفات حضرت ام البنین همسر امیر مومنان امام علی علیه السلام مصادف با یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود حضرت عباس، عبدالله، عثمان و جعفر چهار فرزند حضرت ام البنین در کربلا شهید شدند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه صبر و وفاداری دو ویژگی حضرت ام البنین بود، تصریح کرد: سالروز وفات حضرت ام البنین روز مادران و همسران شهیدان نامگذاری شده و مادران و همسران شهدا به ایشان اقتدا کردند زیرا این بانوی بزرگوار جزو کسانی بود که جهاد تبیینی می کرد.
آیت الله فلاحتی به ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۷ سالروز فروپاشی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: در این روز طاغوت پهلوی خائن از کشور خارج شد و مردم ایران پس از چند هزار سال قدرت معنوی، اخلاقی و اجتماعی پیدا کردند.
وی با اشاره به فرمایش وبینار مقام معظم رهبری مصادف با سالروز ۱۹ دی قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶، بیان کرد: غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم دشمن و وحدت بین اقشار مختلف مردم ۳ محور سخنان رهبر معظم انقلاب بود و بازخوانی فرمایش های ایشان می تواند برای ما الگو باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، عمل نکردن به دستورهای رهبر معظم انقلاب را از علل عقب ماندگی کشور دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود و نشان داد که عالم دینی می تواند مردم را بسیج کند.
غیرت دینی مردم عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف است
آیت الله فلاحتی به مخالفت استکبار با اسلام سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: غیرت دینی مردم عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف بوده است.
وی با تاکید براینکه غیرت دینی به معنای خشونت نامعقول نیست، اظهار کرد: اهل فکر و اندیشه باید مردم را در مقابل غیرت زدایی به اصول و مبانی انقلاب مصون نگه دارند.
حقیقت ملت ایران در زیر تابوت شهید سلیمانی آشکار شد
امام جمعه رشت، پایبندی به مبانی انقلاب را سبب پیشرفت کشور خواند و افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی غیرت دینی و عقلانیت داشت و در این راستا حقیقت ملت ایران در زیر تابوت شهید سلیمانی آشکار شد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه موفقیت های انقلاب اسلامی نباید مکتوم بماند، تصریح کرد: ملت های منطقه از مقاومت مردم ایران در مقابل استکبار بهره می برند و امروز جمهوری اسلامی خاری بر چشم و استخوان بر گلوی دشمنان شده است.
امید نسبت به آینده در جوانان تقویت شود
وی بر تقویت امید نسبت به آینده در جوانان تاکید کرد و گفت: اختلاف سلیقه ها، روش ها و منش ها نباید موجب جبهه گیری مخالف شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به این استان، بیان کرد: سال های گذشته نسبت به ساختارها و زیرساخت های گیلان به ویژه رشت بی توجهی شد و این ناشی از زدوبندهای سیاسی بود.
مسئولیت ها نباید به اهالی فتنه واگذار شود
آیت الله فلاحتی با توصیه به سفارش رهبر معظم انقلاب در واکاوی فتنه ۸۸، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ توسط خواص به انقلاب آسیب زد بنابراین مسئولیت ها نباید به اهالی فتنه واگذار شود.
پیشرفت گیلان نیازمند آرامش در فضای برادرانه است
وی با بیان اینکه برای پیشرفت استان نیاز به آرامش در فضای برادرانه داریم، اظهار کرد: اگر هر کسی بخواهد سخنی بگوید به نفع گیلان نیست و نباید فضا را ملتهب کرد.
امام جمعه رشت پیرامون حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی به حق پدر و مادر نسبت به فرزندان اشاره کرد و یادآور شد: توجه انسان ها به والدین از جمله اموری است که در ردیف توحید قرار دارد و در این راستا توجه معنوی به پدر و مادر به ویژه در دوران کهنسالی مهم تر از توجه مادی است.
انتهای پیام/