اختتامیه نخستین دوره رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، مجید عزیزی، نادر حسینی، سید حسین رضویان، علیرضا تاج شهرستانی، کریمی کرنق از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهری روز شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ در سالن همایش سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بانک ملی استان گیلان برگزار شد.

 شهردار رشت در مراسم اختتامیه رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار، اظهار داشت: کسانی که برای پاسداشت اعتقادات و تفکرات مکتبی، دینی و آزادیخواهی خود در طول تاریخ ماندند و شجاعانه ایستادگی کردند، ماندگار شدند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شهید میرزا کوچک خان جنگلی در عصر خفقان و سرکوب آزادیخواهی ظهور کرد و شخصیتی بزرگ از خود بر جای گذاشت، ابراز داشت: به نظر می‌رسد، پس از یکصد سال از شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و با گذشت دو سال از شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مکتب و شیوه‌ای در جامعه پدید آمده که مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

وی پرداختن به زیرساختهای زیربنایی شهر رشت و تاکید بر زیر ساختهای فکری، معنوی و فرهنگی آن را رویکرد اصلی شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی ذکر کرد و گفت: بدون شک نقش رسانه‌ها در تبیین این روش و رویکرد بسیار اثرگذار خواهد بود.

شهردار رشت با اذعان به اینکه فشار اقتصادی در کنار فشار سیاسی و هجمه‌های فرهنگی، خانواده‌ها و حتی شیوه مدیریتی ما را نشانه گرفته است، اظهار داشت: اینجاست که رسالت رسانه‌ها در تبیین حقایق و وقایع گذشته و اتصالش به امروز بسیار حائز اهمیت است.

علوی ادامه داد: اگر بعد از چهل سال داعیه تفکر و نوع مدیریت اسلامی را داریم، باید روی چهره‌های برجسته‌ای همچون شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی متمرکز شویم و از آنان درس بگیریم.

وی از برنامه‌ریزی شهرداری رشت برای برگزار کردن هر چه بهتر رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار در سال آینده سخن گفت و یادآور شد: اگر مردم در مدیریت شهر مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند، حل و فصل مشکلات و برنامه ریزیهای شهری برای مدیران تسهیل می‌شود و اقدامات به نوع بهتری رقم می‌خورد.

رضویان تاکید کرد: لزوم ترویج راه و منش چهره‌های 

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم نقش قهرمانان هر جامعه در پیشرفت و توسعه آن جامعه را پررنگ ذکر کرد و اظهار داشت: قهرمان می‌تواند برای جامعه خود الگو شود تا از این طریق آموزه‌های مورد تائید آن اجتماع به قشرهای مختلف مردم انتقال پیدا کند.

رضویان استفاده از ظرفیت هنر برای همراه کردن جامعه با قهرمانان به عنوان بهترین واسطه در دنیای امروز را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: قهرمان‌ پروری و استفاده از قهرمانان باید به گونه‌ای باشد که دستیابی، همراهی و همزاد پنداری مردم با آن چهره‌ها به راحتی رقم بخورد زیرا در غیر اینصورت جامعه با قهرمان همراه نمی‌شود.

وی به رویداد رسانه‌ای سردار تا سردار هم اشاره داشت و گفت: بسیاری از جوامع مجبورند قهرمانان خود را بسازند و تحویل دهند اما در جامعه اسلامی ما قهرمانان واقعی به وفور پرورش یافته و ساخته می‌شوند به طوری‌ که برای ترویج راه و سبک آنان نیاز به هیچ داستان‌ سرایی نیست.

۱۳ آذر تا ۱۳ دی ماه برای تمام گیلانیها به خاطره‌ای ماندگار در مسیر خط مقاومت تبدیل شود

حجت‌ الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم عنوان کرد: اگر گیلانیها بتوانند بین این دو وجود یعنی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیوند برقرار کنند، بدون شک آثار و برکات این امر در کل کشور فراگیر خواهد شد.

پوریوسفی با بیان اینکه مراسمات پاسداشت شهید میرزا کوچک خان جنگلی امسال پرشورتر و وسیع‌تر از هر زمان دیگر برگزار شد، اذعان کرد: قرار است پس از صد سال مجددا این ستاره یعنی میرزا کوچک خان جنگلی بدرخشد و دست ما را در مسیر صبر و استقامت و ایستادگی در برابر جبهه استکبار بگیرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم از این به بعد ۱۳ آذر تا ۱۳ دی ماه برای تمام گیلانیها به خاطره‌ای ماندگار در مسیر خط مقاومت تبدیل شود زیرا امروز ما با جنگ روایتها مواجهیم و اگر روایت درستی از وقایع نداشته باشیم این دشمن است که برخلاف حقیقت روایت خود را با کینه و غضب بر ما تحمیل خواهد کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان گفتگو و تبادل آراء و نظرات را موضوعی که امروزه جامعه اسلامی ما به شدت نیازمند آن است خواند و گفت: باید از موضوعاتی مانند حاج قاسم سلیمانی، میرزا کوچک خان جنگلی، اربعین و مفاهیمی که با روح و اعتقادات ما آمیخته است برای صحبت و گفتمان‌ سازی استفاده کنیم.