آرشیو
کد خبر : 12716
پنجشنبه - 11 آذر 1400 - 23:17

افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت

یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت افتتاح شد.

افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت

 

 ختم کلام؛

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام واقع در بوستان ملت رشت، اظهار کرد: این دو شهید گرانقدر در سال ۱۳۹۶ با عزت و احترام در بوستان ملت رشت خاکسپاری شدند و از همان زمان موضوع افتتاح یادمانی مناسب برای آرامگاه این دو شهید عزیز مطرح شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه اعضای شورای پنجم رشت و سید محمد احمدی شهردار اسبق رشت و بسیاری از مسوولین، پیگیر اجرای یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت بودند، افزود: پیگیری هایی طی چند سال به منظور افتتاح یادمان شهدای بوستان ملت رشت انجام شد اما در نهایت به صورت جدی برای ساماندهی این مکان اقدامی صورت نگرفت.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پیگیری های مجدانه اعضای شورای ششم رشت در خصوص افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت تصریح کرد: پس از شروع به کار شورای ششم رشت این مهم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با ورود بسیج سازندگی سپاه و تلاشهای سید محمد احمدی شهردار اسبق و سید امیر حسین علوی شهردار فعلی رشت پس از حدود چهار سال از زمان تدفین پیکر مطهر شهدا در این بوستان، بالاخره امروز همزمان با سالروز شهادت سردار بزرگ گیلان زمین شهید میرزا کوچک جنگلی شاهد افتتاح این یادمان هستیم.

 

کارگرنیا به پیگیریهای نیروهای ارزشی و خانواده معزز شهدا به منظور تسریع در احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت اشاره کرد و گفت: اجرای این مهم از دغدغه های خانواده های معزز شهدا و نیروهای انقلابی رشت بود و خوشحالیم که بیش از این شرمنده این بزرگواران نشدیم و با افتتاح این یادمان گامی کوچک در راستای تکریم این شهدای گرانقدر برداشتیم.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم و در سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام و آزادی‌خواه و شهدای نهضت جنگل را هم گرامی داشت و عنوان کرد: از همه دست اندرکارانی که در برگزاری این مراسم و محفل نورانی همکاری کردند به ویژه از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، فرماندهی ارتش، فرمانده سپاه قدس گیلان، فرماندار رشت و سایر حاضرانی که در این یادمان حضور دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

علوی تصریح کرد: بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که اولین افتتاحیه دوره جدید مدیریت شهری که خدمت صادقانه و کار جهادی را در سرلوحه کار خود قرار داده، افتتاحیه این یادمان شهداست و به نوبه خودم این تقارن مقدس و ارزشمند را به فال نیک می‌گیرم.

 

وی با بیان اینکه اجرای یادمان شهدای بوستان ملت از همان نخستین روز با سرعت و دقت خاصی شروع شد، ابراز داشت: همه ما نیازمند این یادآوریها هستیم زیرا شهدای عزیزمان با تقدیم خون خود آسایش، استقلال، امنیت و آزادی را برایمان به ارمغان آوردند.

 

شهردار رشت با تاکید بر اینکه میرزا کوچک خان و یارانش برای دفاع از اعتقادات، دفاع از عدالت و مبارزه با فسادی که در آن دوره شکل گرفته بود به پا خاستند، اضافه کرد: امروز که ما بعد از چند سده وارث خون شهدا در حکومت اسلامی هستیم، تکلیفمان به شدت سنگین است و به هیچ عنوان حق نداریم از اعتقادات و آرمان هایمان فاصله بگیریم.

 

سید امیر حسین علوی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مسیر امام زمان (عج) را بپیماییم، عدم فاصله گیری از اعتقادات و آرمان‌هایمان سنگین تر می‌شود.

 

شهردار رشت اظهار داشت: انتظار داریم با این اقدامات بتوانیم رضایت عمومی و رضایت شهروندان را تا حد امکان و با یک رویکرد کاملا صادقانه جلب کنیم و امیدواریم همه مسئولان و دلسوزان هم در این راه ما را یاری کنند تا بتوانیم برنامه‌هایمان را با قدرت و قوت بیشتری عملیاتی کنیم.