مدیر کل بیمه سلامت افزود: طبق قانون برنامه بودجه از ابتدای دی ماه سازمان های بیمه گر نمی توانند غیر از نسخه الکترونیکی مبالغی را به مراکز ارایه دهنده خدمت پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: پزشکانی که طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند نیز می نوانند تسخه الکترونیک بنویسند وما امیدواریم که پزشکان وموسسات درمانی نیز در این راه همچون گذشتنه ما را همراهی نمایند که بیمه شدگان عزیز در راستای دریافت خدمت از سوی سازمان بیمه سلامت آسیبی نبیند.

محمدی یاد آور شد: همه مطالبات مراکز طرف قرارداد سنوات گذشته وسال جاری پرداخت شده است که این امر دراجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بسیار تاثیر گذار می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان در پایان مراتب تشکر و قدردانی خود را از جامعه معزز پزشکی استان در اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک این سازمان اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت استان بتوانیم ارائه خدمات را به شکل مطلوب انجام دهیم تا مردم آسیبی دراجرای این طرح نبینند.

گفتنی است؛ در طرح نسخه نویسی الکترونیک نیاز به ارائه دفترچه نیست و برای ویزیت و استفاده از خدمات پاراکلینیک تنها با داشتن کد ملی وارائه کارت شناسائی (کارت ملی، گواهینامه و یا گذرنامه) کافی است و پس از ویزیت پزشک بیمه شدگان با دریافت کد رهگیری می توانند دارو و خدمات لازم را دریافت کنند.