آرشیو » اجتماعی » اقتصادی » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 12454
یکشنبه - 28 آذر 1400 - 00:13

ابلاغ تسهیلات بسته حمایتی ارزی و ریالی به صادرکنندگان 

تسهیلات بسته حمایتی ارزی و ریالی به صادرکنندگان ابلاغ شد.

ابلاغ تسهیلات بسته حمایتی ارزی و ریالی به صادرکنندگان 

 

به گزارش ختم‌کلام و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان محمد درویشکردار، رئیس اداره توسعه تجارت بازرگانی سازمان، اظهار داشت: تسهیلات ریالی و ارزی در قالب سرمایه در گردش به تولید کنندگان و ارائه کنندگان کالا و خدمات صادراتی ارائه می گردد.
رئیس اداره توسعه تجارت بازرگانی سازمان صمت در راستای حمایت از صادرکنندگان و بالا بردن توان صادراتی تولید کنندگان افزود؛ شرایط مطلوبی جهت ارائه تسهیلات بانکی فراهم شده است تا تولیدات صادراتی ، تجار و همچنین شرکت های دانش بنیان بتوانند از این تسهیلات سرمایه در گردش استفاده و توان صادراتی خود را بهبود بخشند.
وی با تشریح شرایط و مشمولین اعطاء تسهیلات بانکی، عنوان کرد: دارندگان پروانه بهره برداری تولیدی و صنعتی، دارندگان قرارداد معتبر صادرات خدمات فنی و مهندسی، گواهی فعالیت صنعتی از جمله مشمولین حایز شرایط دریافت این بسته تسهیلاتی می باشند.
محمد درویش کردار در ادامه افزود: پرداخت تسهیلات به صورت ترکیبی از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک عامل می باشد که در حال حاضر با نرخ سود سالانه تسهیلات معادل ۱۴ و نیم درصد است. همچنین سقف تسهیلات ریالی معادل ۲۰ میلیارد تومان و سقف تسهیلات ارزی حداکثر یک میلیون یورو خواهد بود.
رئیس اداره توسعه تجارت بازرگانی سازمان اظهار داشت؛ آن دسته از صادرکنندگانی که محصولات صادراتی خود را به ۱۵ کشور همسایه و دو کشور هند و چنن صادر می کنند می‌توانند به آسانی از این تسهیلات برخوردار شوند.
وی در پایان افزود: متقاضیان جهت دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت (بهین یاب) به آدرس https://behinyab.ir مراجعه و نسبت به ثبت و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.