به گزارش ختم کلام؛ علی نیک‌زاد در تشریح دیدار با مجمع نمایندگان چند استان از جمله اردبیل با آیت الله رئیسی رئیس جمهور، گفت: نمایندگان در این نشست دغدغه‌های خود درباره بخشنامه‌ای که وزارت کشور صادر و در آن اعلام کرده که بیش از ۱۵ درصد از نیروهای غیر وزارت کشور را نمی‌توان در این وزارتخانه بکارگیری کرد، را مطرح کردند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بخشنامه به این معنا بود که حداکثر تا ۱۵ درصد از نیروهای خارج از وزارت کشور را در پست‌های موجود در این وزارتخانه می‌توان به کارگیری کرد که رئیس جمهور در این دیدار گفت صدور چنین بخشنامه‌ای اشتباه بوده و ملاک و مبنای دولت سیزدهم، شایسته سالاری است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات رئیسی در این جلسه بیان داشت: رئیس جمهور معتقد است بکارگیری در هر نهاد، ارگان، سازمان، استانداری و یا وزارت کشور باید بر اساس ملاک‌های شایسته سالاری و شایسته گزینی باشد از این رو مقرر شد این بخشنامه با پیگیری رئیس دفتر رئیس جمهور، لغو شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات رئیس قوه مجریه، ملاک و معیار تمامی انتصابات در باید نهادها شایسته سالاری و به گونه‌ای باشد که معیار افراد به کارگرفته شده با شعارها و نحوه اقدامات دولت سیزدهم مطابقت داشته باشد.