شهردار رشت با اشاره به یکی از برنامه‌هایش (راه‌اندازی کارخانه نوآوری) به شورای اسلامی شهر رشت افزود: ساخت یک پارک علم و دانش و مرکز نوآوری در میدان سه هکتاری در شهرک امام علی (ع) از جمله مواردی بوده که برای آن برنامه‌ریزی کردیم و حتی در همین راستا از کارخانه نوآوری تهران نیز بازدیدی به عمل آوردیم.

سید امیر حسین علوی خلق استارتاپ‌های مدیریت شهری را از جمله اهداف خود از راه‌اندازی مرکز نوآوری رشت اعلام کرد و بیان داشت: شهر رشت دارنده برند جهانی شهر خلاق است و با ایجاد زیرساختهایی مانند مرکز نوآوری و پارک علم و دانش، این خلاقیت علاوه بر موضوعات مدیریت شهری در تمام حوزه‌هایی که شهر رشت در آن پتانسیل دارد، گسترش خواهد یافت.

وی اتصال مرکز نوآوری به اقتصاد شهری و اقتصاد خرد خانوارها از صنایع دستی گرفته تا موسیقی، گردشگری و نمونه اینها را هدفی که توسط شهرداری رشت با جدیت دنبال می‌شود خواند و اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری رشت برای گسترش فعالیت خود در حوزه نوآوری و شکوفایی دو سالن در اختیار دارد.

شهردار رشت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران برای ایجاد پارک علم و دانش در رشت و طراحی یک پکیج کامل برای آن را هم از دیگر برنامه‌های شهرداری برشمرد و اذعان کرد: شهرداری رشت آمادگی دارد در کارخانه نوآوری با پارک علم و فناوری همکاری مشترک داشته باشد.

علوی در ادامه از ایجاد مرکز نوآوری مدیریت شهری شهرداری رشت با همکاری پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و اذعان داشت: علاوه بر بحث طراحیهای این مرکز قصد داریم برای پیشبرد هر چه بیشتر کارها در این حوزه تفاهم نامه‌ای مشترک را با پارک علم و فناوری گیلان منعقد نمائیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این دیدار وضعیت گیلان و شهر رشت در حوزه خلاقیت و استفاده از انواع اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای دیجیتالی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: فرصت خوبی پیش آمده تا شهرداری رشت به سمت راه اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی حرکت کند.

علی باستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان در مسیر راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی تمام و کمال آماده همکاری با شهرداری رشت است، تصریح کرد: از شرکت‌ها و فناوران زیر مجموعه شهرداری رشت در حوزه کارخانه نوآوری و شکوفایی در بخش تسهیلات بانکی، شرکت در نمایشگاه‌ها و معافیت‌های گمرکی حمایت می‌کنیم.