آرشیو » اجتماعی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 11888
چهارشنبه - 10 شهریور 1400 - 21:45

توجه ویژه شهرداری رشت به محلات کم برخوردار

سید محمد احمدی احداث زمینهای ورزشی در چهار محله کم برخوردار را عزم جدی شهرداری رشت خواند.

 

توجه ویژه شهرداری رشت به محلات کم برخوردار

 سید محمد احمدی به عزم جدی شهرداری رشت در احداث زمینهای ورزشی برای مناطق کم برخوردار اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری ها علاوه بر فعالیت عمرانی نقش بسزایی در ایجاد سبک زندگی و الگوهای رفتاری شهروندان دارند.

 

شهردار رشت خاطر نشان کرد: باتوجه به سبک زندگی شهرنشینی و فقدان فعالیت جسمی و حرکتی شهروندان گسترش زیر ساختها و اجرای ورزش همگانی از شاخص های سلامت جامعه است که در همین راستا علاوه بر احداث و تجهیز زمینهای ورزشی در مناطق کم برخوردار، گسترش ورزش همگانی در محلات و بوستانهای شهر از برنامه های محوری شهرداری است که تاکنون عملکرد قابل توجه ای در این زمینه داشته است.

 

وی با اشاره به پروژه های در دست احداث شهرداری رشت، تصریح کرد: در تازه ترین اقدام، زمین ورزشی در محدوده آسایش ۲۱ که از مرداد ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اعتبار ۳۵ میلیون تومان احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

 سید محمد احمدی در ادامه به سایر زمینهای ورزشی در دست ساخت اشاره کرد و افزود: زمین ورزشی در محله پل طالشان به اتمام رسید و رفع نقایص آن در حال انجام است همچنین احداث زمین ورزشی در محدوده معلولین، خیابان جانباز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و احداث زمین شاهین معلولین با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های در حال اجرای شهرداری رشت است.

 

شهردار رشت در پایان اظهار داشت: با توجه به برنامه های محوری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در توسعه فضاهای ورزشی و تبعات موثر آن در کاهش بزه اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهر، اداره کل ورزش و جوانان و سایر نهادهای مرتبط استان و شهرستان نیز باید همراهی و همکاری لازم را برای پیشبرد اهداف و برنامه های شهرداری رشت داشته باشند./ ختم کلام