آرشیو » اجتماعی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 11817
سه شنبه - 16 شهریور 1400 - 21:59

سرپرست شهرداری لنگرودخبر داد: نقاط آبگیر شهر شناسایی می شود

سرپرست شهرداری لنگرود گفت: یکی از اقدامات برنامه ریزی شده شناسایی نقاط آبگیر و انجام کار اصولی و فنی است که در زمان بارندگی شاهد حجم زیاد آب در برخی مناطق نباشیم .

سرپرست شهرداری لنگرودخبر داد: نقاط آبگیر شهر شناسایی می شود

به گزارش ختم کلام، « مصطفی طالبی» در جلسه بررسی میزان آبگرفتگی معابر و چگونگی رفع آن که امروز ( سه شنبه، ۱۶ شهریور) در سالن اجتماعات شورای اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات برنامه ریزی شده شناسایی نقاط آبگیر و انجام کار اصولی و فنی است که در زمان بارندگی دیگر شاهد حجم  زیاد آب در برخی مناطق نباشیم و برای شهروندان نیز مشکلی ایجاد نکند.

 

سرپرست شهرداری لنگرود خاطرنشان کرد: در زمان بارندگی و وزش باد شدید، بعضا شاخ و برگ های درختان در داخل مسیر آبراه ها گیر می کند که در اسرع وقت توسط اکیپ های ستاد مدیریت بحران این موضوع رفع می شود.

 

طالبی با بیان اینکه برخی مناطق با کوچکترین بارندگی دچار آبگرفتگی زیادی می شوند، تصریح کرد: این مورد دارای دلایل مختلفی نظیر عدم اقدامات اصولی ساختمان سازی، بالا یا پایین بودن سطح جاده ها و خیابان ها و یا مسدودی آب راه ها و فاضلاب ها و غیره است که حل بعضی از این مشکلات نیاز به هزینه و زمان زیادی نیز ندارد که این اقدامات در حال انجام است.

حجت الاسلام «محسن فداکار» رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری و تلاش جهت رفع آبگیری معابر شهری طی روزهای گذشته، گفت: متاسفانه در برخی مناطق شهری، ساختمان ها بر اساس ضوابط ساخته نشده که در زمان بارندگی شدید، مشکلاتی را به وجود می آورد و می توان با برنامه ریزی و انجام اقدامات زیربنایی این مشکلات را حل کرد.

« لیلا آبچیان» رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه در روزهای آتی باز هم شاهد بارش شدید باران خواهیم بود، تاکید کرد: برخی نقاط شهری بصورت همیشگی در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی می شود که از ستاد مدیریت بحران شهرداری انتظار داریم مشکلات موجود در این مناطق را مشخص و برای رفع همیشگی آن اقدامات لازم انجام شود.