آرشیو » اجتماعی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 11645
چهارشنبه - 3 شهریور 1400 - 00:16

در هفته دولت؛ ۵۹۴ پروژه توزیع نیروی برق گیلان افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت:درهفته دولت ۵۹۴ پروژه برق رسانی و بهینه سازی تاسیسات شهری و روستایی با اعتباری بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان افتتاح وبهره بر داری خواهد شد.

در هفته دولت؛ ۵۹۴ پروژه توزیع نیروی برق گیلان افتتاح می شود

به گزارش ختم کلام و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان ،محمد اسماعیل هنرمند همزمان با سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از افتتاح ۵۹۴ پروژه برق رسانی و بهینه سازی تاسیسات شهری و روستایی در هفته دولت ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۰۲۸۲۶۵ میلیون ریال خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش ، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان دست اندرکار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تعداد۵۹۰ پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف و متوسط و ترانسفورماتورهای برق برای تقویت ولتاژ برق مشترکین افتتاح خواهد شد.

هنرمند گفت: ۴ پروژه برق رسانی روستایی نیز به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: روستای کلستان در شهرستان لاهیجان، روستاهای کلمر و لتن پرت در شهرستان تالش همگی بوسیله انرژی خورشید و بصورت فتوولتاییک برقدار خواهند شد و روستای هده نیز بوسیله احداث شبکه مورد برق رسانی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه های تامین برق روستایی، مجموعاً تعداد ۱۸۱ خانوار روستایی از نعمت روشنایی برق؛ بهره مند خواهد شد.

هنرمند اظهار داشت: تعداد روستاهای برقدار استان گیلان ۲۵۶۴ روستا می باشد که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ ، در سال ۱۳۸۹ برقدار شده اند و در حال حاضر برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام می باشد .

گفتنی است شرکت توزیع برق گیلان بیش از یک میلیون و ۵۳۷ هزار مشترک در کل استان گیلان دارد.