آرشیو
کد خبر : 11418
یکشنبه - 3 مرداد 1400 - 00:10

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان: برای تغییر ائمه جمعه پروسه طولانی طی می شود

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به طی پروسه طولانی برای تغییر ائمه جمعه افزود: اگر بخواهیم پیش از انتصاب ائمه جمعه، خبر آن را رسانه‌ای کنیم حواشی زیادی ایجاد می‌شود.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان: برای تغییر ائمه جمعه پروسه طولانی طی می شود

به گزارش ختم کلام، مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور امروز برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حکومت پهلوی نماز جمعه تقریبا تعطی بودو در زمان صفویه در کشور برگزار می‌شد اما پس از انقلاب اسلامی نماز جمعه در کشور احیا شد.

حجت‌الاسلام ولی الله عادلی نماز جمعه را برنامه ای سیاسی و فرهنگی برشمرد و گفت: شعار امسال برای برنامه‌های سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، «همیشه مردمی و همیشه انقلابی» است که با دبیری مدیران استانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار می‌شود.

وی از تعریف ۲۵ برنامه  برای این ایام در امسال خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسات با کارگزاران نماز جمعه، تشکیل جلسات اندیشه‌ورز، تدابیر لازم برای زیباسازی فضای شهری، آذین‌بندی فضای مصلی، دیدار با خانواده‌های ائمه جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدای سلامت، تجلیل از پزشکان و پرستاران مدافع سلامت، بزرگداشت ائمه جمعه فقید، تقدیر از فعالان رزمایش مواسات، تجلیل از ائمه جمعه بازنشسته، برپایی نمایشگاه در مصلی از برنامه‌های مهم این ایام خواهند بود.

این مسئول، برگزاری همایش ائمه جمعه سراسر استان به صورت ویدیوکنفرانس را از اقدامات صورت گرفته برشمرد و خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری برنامه‌های یاد شده نیز انجام شده است.

حجت‌الاسلام عادلی برنامه محور شدن را از دیگر رویکردهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دانست و افزود: ۱۴ موضوع محوری برای برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه مشخص شد که احیای جایگاه شورای فرهنگ عمومی و کادرسازی برای کشور از این موضوعات محوری این برنامه‌ها است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان وی با بیان اینکه ائمه جمعه برای برنامه‌های فرهنگی خود، برنامه می‌نویسند، گفت: برای نوشتن این برنامه از هیئت اندیشه‌‌ورز که متشکل از چهره‌های اثرگذار فرهنگی است، استفاده می‌ شود.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نهادی فضیلتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواند و خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود این برنامه‌های گسترده توسط رسانه‌ها به سمع و نظر مردم برسد.

حجت‌الاسلام عادلی همچنین پیرامون ارتباط ائمه جمعه با رسانه‌ها اظهار کرد: در این خصوص رابط رسانه‌ای هر ائمه جمعه انتخاب شده است که در دوره‌ آموزشی شرکت می‌کنند تا ضعف عدم اطلاع رسانی پوشش داده شود.

وی در خصوص کمرنگ شدن حضور جوانان در نماز جمعه، نیز اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام شده و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان نیز به عضو ستاد نماز جمعه در آمده اند.

این مسئول همچنین با توجه به اوضاع فعلی کرونا در کشور گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصراری بر حضور پررنگ مردم در نماز جمعه وجود ندارد و بی شک پس از نابودی این ویروس، نماز جمعه همچنان پرشور برگزار می شود.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به طی پروسه طولانی برای تغییر ائمه جمعه افزود: اگر بخواهیم پیش از انتصاب ائمه جمعه، خبر آن را رسانه‌ای کنیم حواشی زیادی ایجاد می‌شود.