جابر اخلاقی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان و غیر جایگزین بودن آن با دیگر شیوه‌ها گفت: با توجه به شیوع کرونا و وقفه طولانی در آموزش حضوری دانش آموزان، آموزش و پرورش استان با تشکیل کمیته استقبال در ذیل فعالیت‌های شورای پروژه مهر تلاش می‌کند اهمیت آموزش حضوری را برای دانش آموزان و اولیا تبیین کند.

وی با اشاره به تغییر قالب آموزشی دانش آموزان در ۲ سال اخیر اظهار داشت: آموزش حضوری تأمین کننده کلیه نیازهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان است و هیچ شیوه‌ای جانشین آموزش حضوری نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه اظهار داشت: کمیته استقبال با پیشنهاد آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش و تأیید استاندار محترم با همکاری روسای ادارات آموزش و پرورش و همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی انجام می شود.

اخلاقی با بیان نقش تعیین کننده مدیران مدارس در جلب مشارکت خانواده ها در این طرح، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آزمون پایه دوازدهم و نهم در خرداد ماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حوزه های امتحانی برگزار شد و معتقدیم که با همکاری مدیران مدارس و اولیا می‌توانیم سال تحصیلی آینده را با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی به شیوه حضوری آغاز کنیم.

وی با تأکید بر فصل الخطاب بودن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: دعوت از اولیای دانش آموزان برای حضور در مدارس و مشاهده امکانات مدارس و همچنین استفاده از نظرات مشاوران تربیتی مدارس در آماده سازی اولیا و دانش آموزان از راهبردهای آموزش و پرورش استان در کمیته استقبال از آغاز سال تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها در تشویق خانواده‌ها و رفع نگرانی‌ها از آموزش حضوری دانش آموزان اظهار داشت: تولید برنامه های آموزشی و انگیزشی در صداوسیما و همچنین بارگذاری این محتواها در شبکه دانش آموزی شاد از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان در تبیین برنامه‌های کمیته استقبال هستند و هرگونه نقصانی که در این برنامه وجود داشته باشد در شورای پروژه برای اجرای مطلوب آن تصمیم گیری می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با آغاز واکسیناسیون عمومی به ویژه فرهنگیان، زمینه آموزش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی آینده بیش از پیش فراهم شود.

در سال تحصیلی گذشته، ۳۷۲ هزار دانش آموز گیلانی در ۳ هزار و ۸۲۶ مدرسه استان تحصیل کردند.