وی به تحریم اقتصادی آمریکا و اروپا علیه ملت ایران در یکم خردادماه سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: تاکنون تحریم های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد، سران آمریکا یاغی هستند و با ملت ایران سر سازش ندارند.

امام جمعه رشت با اشاره به انتفاضه جدید مردم فلسطین، بیان کرد: مردم دنیا از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کنند و این نشان می دهد ملت ها خواهان عدالت هستند.

آیت الله فلاحتی به پاسخ ندادن گفتمان در مقابل قدرت های استکباری اشاره کرد و گفت: روش گفتمان با آمریکایی ها و اروپایی ها پاسخ نداده و این میدان است که تاکنون توانسته قدرت های سلطه گر را سر جای خود بنشاند.

وی با بیان اینکه قدرت های استکباری به دنبال تحقیر ملت ها هستند، تصریح کرد: نمی دانم چرا مرحله دوم نشست های برجامی برلین تا این حد به تاخیر افتاده و مردم دارند به برخی جریان ها بدبین می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با هشدار نسبت به نتایج برجام در نشست های برلین، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها دنبال رفع تحریم ها نیستند بلکه به دنبال تعلیق تحریم ها هستند و باید مواظبت کنیم سازمان انرژی هسته ای دوباره به کج راهه نرود.

آیت الله فلاحتی به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: ملت ایران سوم خرداد، روز با نشاط و شکوفایی آزادسازی خرمشهر را هیچگاه فراموش نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر پیام بزرگی به جهانیان داد، اظهار کرد: خرمشهر مدت ۵۷۸ روز در دست صدامیان بود که به فرمان امام(ره) توسط رزمندگان اسلام فتح شد.

امام جمعه رشت به تحمل گرسنگی و تشنگی مردم ایران در حفظ آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ایران شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را تحمل نخواهد کرد و این درسی است که امام(ره) از آن استفاده کرد تا مردم را متوجه خدا کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حضور مردم در نمازهای جمعه سبب یاس دشمن شده است، تصریح کرد: هر کدام از نمازگزاران جمعه موشکی بر قلب دشمن هستند.

وی به مقاومت مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری جریان مقاومت فلسطین را ساماندهی کرد و اکنون تمام احزاب فلسطینی با هم متحد شدند و این وحدت برای دشمن دردآور است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ازهم گسستگی نیروهای فلسطینی تبدیل به پیوستگی مقاومت شده است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی روزبه روز به سمت اضمحلال پیش می رود.

آیت الله فلاحتی به آغاز فصل گرما اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت پوشش در جامعه نامناسب است و به خانواده ها به ویژه خواهران محترمه سفارش می کنم حجاب را رعایت کنید.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب باید اولویت نخست ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد، خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب منکری است که همه می بینند و بدحجابان با بی حجابی خود به مومنان دهن کجی کرده و می گویند به آیین اسلام عمل نمی کنیم.

امام جمعه رشت، خواستار تذکر نیروهای انتظامی به بدحجابان در جامعه شد و اظهار کرد: از دستگاه قضا می خواهم از مردمی که عاقلانه و هوشمندانه امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهند، حمایت کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال جاری، یادآور شد: رای حق مردم است و به ستادهای اجرایی انتخابات توصیه می کنم از خدابترسید و حزبی و جناحی عمل نکنید ضمن اینکه دستگاه های نظارتی بر دستگاه های اجرایی انتخابات نظارت کنند.

وی به شاخصه های کاندیدای اصلح اشاره کرد و افزود: مردم به کسی رای دهند که ایمان، تخصص و تعهد لازم برای کار را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به موضوع حق پیامبر صلی الله وآله وسلم بر مردم پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از حقوقی که پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم به عهده انسان ها به ویژه مسلمانان دارد این است که مطیع باشیم و از دستور ایشان سرپیچی نکنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اطاعت از پیامبر صلی الله وآله وسلم برکاتی برای انسان ها دارد، تصریح کرد: پیروی، حق بزرگ انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام صلی وآله وسلم بر انسان ها است.