به گزارش ختم کلام؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت : اطلاعات بیش از ۸۰ درصد از افراد که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند در سامانه سیب ثبت شده است .در حال حاضر کارکنان برای تزریق واکسن ، طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب و براساس گروه سنی با افراد تماس می گیرند و نیازی به مراجعه حضوری و ثبت نام در سامانه ندارند .

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به افتتاح سامانه ثبت نام واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت گفت: افرادی که اطلاعات آن ها در «سامانه سیب» ثبت نمی باشد می توانند از طریق سامانه وزارت بهداشت به آدرس ( Salamat.gov.ir) از منزل برای دریافت واکسن ثبت نام کنند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، فعلا فقط متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل آن امکان ثبت نام دارند.

وی در ارتباط با پیگیری برنامه واکسیناسیون کرونا اظهار داشت : به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، از طریق این درگاه نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام و در طی روزهای آینده، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن های همراه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این سامانه و ثبت نام افراد برای دریافت واکسن، همکاران ما براساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه طبق اولویت با آن ها تماس گرفته و زمان و مکان را اعلام می کنند. بنابراین نیاز به مراجعه حضوری افراد در مراکز بهداشتی و درمانی برای ثبت نام نیست.

دکتر حیدرزاده با اشاره به وجود مقدار کافی واکسن گفت: هموطنان مطمئن باشند که واکسیناسیون همه افراد انجام می‌شود و نوبت هیچکس از بین نمی رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هموطنانی که نخستین دُوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند،خواست تا مراقبت‌های بهداشتی را کماکان ادامه دهند و از حضور در تجمعات شلوغ خودداری کنند، چرا که ایمنی کامل دو هفته پس از دریافت دُوز دوم واکسن در بدن حاصل می‌شود.