آرشیو » اجتماعی » سیاسی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 10691
چهارشنبه - 11 فروردین 1400 - 19:01

قدردانی مردم شهرستان فومن از تلاش های شبانه روزی ارتش جمهوری اسلامی

یادداشت از براهیم نیازمند: همه ما خوب به خاطر داریم در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا که رعب و وحشت زیادی در میان مردم وجود داشت و کسی حتی توان بیرون آمدن از درب منزل خود را هم نداشت، در شرایطی که کمبود برخی اقلام مهم مصرفی شهروندان و احتکار آنها توسط برخی منفعت طلبان […]

قدردانی مردم شهرستان فومن از تلاش های شبانه روزی ارتش جمهوری اسلامی

یادداشت از براهیم نیازمند:

همه ما خوب به خاطر داریم در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا که رعب و وحشت زیادی در میان مردم وجود داشت و کسی حتی توان بیرون آمدن از درب منزل خود را هم نداشت، در شرایطی که کمبود برخی اقلام مهم مصرفی شهروندان و احتکار آنها توسط برخی منفعت طلبان عرصه را بر مردم تنگ کرده بود و برخی مسئولین هم مثل همیشه از کمبود بودجه و اعتبار و نبود امکانات لازم برای رویارویی با این ویروس خود در بحران بسر می بردند، بودند سربازان گمنام و بی ادعای این مرزو بوم که از جان و مال و زندگی خود گذشتند و با پیمودن کیلومترها برای نجات جان هزاران نفر وارد عرصه و مبارزه با دشمنی غیبی شدند که حتی منشا و چگونگی آن را نیز نمی دانستند.

سربازان غیور و از جان گذشته همیشه در صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران که علاوه بر وظیفه اصلی خود که ایجاد آرامش و حراست از مرز و بوم ایران اسلامی است برای ‌مبارزه با ویروس کرونا در غرب گیلان چنان حضوری پر رنگ و چشم گیر داشتند که وفاق و همدلی و همراهی ارتش با مردمان فهیم گیلان را پر رنگ تر جلوه داد. سربازان بی منت نظام و رهبری که فقط مطیع ولایت هستند و بس.

سربازانی که فقط بفکر خدمت به ملت هستند اما ‌پاکسازی و سم زدایی تنها گوشه ای از تلاش این سرو قامتان بوده است. اقدامات عمرانی نیروی زمینی ارتش در این برهه تنها شامل راه و جاده سازی و ایجاد پل در مناطق محروم نبود، نوسازی و فراهم کردن تجهیزات پزشکی برای درمانگاههای برخی روستاها که مهم ترین آنها تجهیز بیمارستان دولتی فومن به سی تی اسکن و ام آی آر که سالیان سال از کمبود آن در رنج بودند با صرف میلیاردها ریال از اقدامات ارزشمند این سربازان گمنام است.
از مهم ترین خدمات شایسته ارتش جمهوری اسلامی و هوانیروز همیشه سبز قامت و قهرمان که از خاک و آسمان میهن مان حراست تمام عیار داشتند می توان تنها به گوشه از اقداماتشان اشاره کرد:
واگذاری بیش از ۱۲۰هزار ماسک، ۷۰ هزار دستکش و تب سنج و لباس گان مخصوص کادر درمانی، تهیه دستگاه دی سی شوک برای درمانگاه ماسوله، تجهیز و بازسازی کامل درمانگاه شبانه روزی شهر ماکلوان، ساخت و بهره برداری پل در روستای
حسین کوه و تجهیز اورژانس هلال احمر ماسوله با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی و تهیه امکاناتی چون ام ار آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن مجتبی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال بوده است و این امر سبب گردید تا مردمان فهیم غرب گیلان قدردان تلاش های آنها باشند.
حال اگر بخواهیم منشا اینگونه خدمات را بخواهیم پیدا کنیم که چگونه ارتش این چنین خالصانه در کنار مردم را فقط خدمت بی منت انجام می شود و هیچگاه سعی بر بزرگنمایی و بهره برداری سیاسی از اقدامات انجام شده ندارد، به نام جوان خوشنام و ولایت مدار سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی می رسیم که هیچگاه اقدامات صورت گرفته را به نام خود ثبت نکرده و خود را سرباز تمام عیار ارتش و نظام و رهبری می داند. سربازی که در سالیان سال شعاری چون خدمت بی منت به مردم را در قلب و جان خود دارد. سرهنگ خلبان رحمانی نماینده ارتش در گیلان است و هرچه آنچه سبب محرومیت زدایی و خدمات شایسته و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم باشد را وظیفه خود می داند.
امروز می توان به ارتش پر فروغ و سرافراز و مقتدر کشور بالید که شعار ارتش فدای ملت را معنا کرده است. آری این است فرق بین خدمت بی منت سربان راستین با برخی مدیرانی که سالها بخاطر کمبود اعتبار مردم را با محرومیت اغنا کرده اند یا اینکه کار نیک اقدامات صورت گرفته را به نام خود تمام می کنند.