آرشیو » اجتماعی » پیشخوان
کد خبر : 10147
شنبه - 27 دی 1399 - 00:57

عملکرد ده ماهه کلینیک ویژه دندانپزشکی رشت در زمان شیوع کرونا تشریح شد

رییس کلینیک ویژه تخصصی دانشکده دندانپزشکی رشت، عملکرد ده ماهه این کلینیک در زمان شیوع کرونا را تشریح کرد.

عملکرد ده ماهه کلینیک ویژه دندانپزشکی رشت در زمان شیوع کرونا تشریح شد

ختم کلام:دکتر حسین شیخ نژاد- رییس کلینیک ویژه تخصصی دانشکده دندانپزشکی رشت در گفتگو با پایگاه خبری وبدا گیلان، ضمن تشریح عملکرد این کلینیک در ده ماهه اخیر، گفت: با شیوع بیماری کرونا، کلینیک ویژه دندانپزشکی  از اسفند ماه سال۹۸ برای آماده سازی شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل و از ابتدای سال ۹۹ طبق دستورالعملهای وزارت بهداشت و درمان برای بخش دندانپزشکی  انجام معاینات و درمانهای اورژانس شروع  شد.

وی ادامه داد: این روند بر اساس دستورالعمل های ابلاغی  تا  نیمه خرداد ماه ۹۹ ادامه داشت که طی آن، تعداد ۵۲دندانپزشک متخصص و رزیدنت در شیفت های تعیین شده انجام وظیفه کرده  و  تعداد ۳۳۴ بیمار اورژانسی دندانپزشکی، تحت درمان قرار گرفتند.

رییس کلینیک ویژه دندانپزشکی رشت افزود:  با تغییر در دستورالعمل های اجرایی دندانپزشکی مبنی بر انجام درمان های غیر اورژانسی از نیمه خرداد تا پایان آذر ماه ۹۹ ،  تعداد ۱۶۲۷۴ بیمار در این کلینیک در دو شیفت صبح و عصر، تحت درمانهای دندانپزشکی قرار گرفتند . این در حالی است که این کلینیک با بودجه ۱۳ میلیارد و دویست میلیون ریال در حال بازسازی و نوسازی بوده و  با ۳۰درصد ظرفیت خود، در حال فعالیت بوده است.

دکتر شیخ نژاد با بیان اینکه در این شرایط و با وجود محدودیتهای مالی، این کلینیک توانسته است تا ۸۰ درصد بازسازی و نوسازی برنامه ریزی شده را انجام دهد، ابراز امیدواری کرد  در صورت تخصیص اعتبارات مربوطه، در دهه مبارک فجر بخش های جدید دندانپزشکی  افتتاح  شود.