آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 10041
شنبه - 13 دی 1399 - 12:24

۳۹ مرکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در گیلان فعالیت می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت ۳۹ مرکز ۱۶ ساعته کرونا در استان، گفت: شهروندان با داشتن علائم مشکوک به کرونا از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند.

۳۹ مرکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در گیلان فعالیت می کنند

ختم کلام: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آبتین حیدرزاده با اشاره به بستری بیش از ۴۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی  گیلان گفت: اضافه شدن ۷۵ بیمار جدید از شبانه روز گذشته نشان از فعالیت ویروس کرونا در استان است.

وی با اشاره به شکننده بودن موضوع، بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی، حضور نیافتن در دورهمی های خانوادگی و دوستانه، استفاده از ماسک در اماکن عمومی، و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین تأکید کرد: یکی از مواردی که باید از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد عدم مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان با کوچک‌ترین علائم است.

حیدرزاده با بیان اینکه کرونا علائمی شبیه آنفلوانزای ساده و سرماخوردگی خفیف یعنی سرفه، آبریزش بینی، کوفتگی و تب دارد، گفت: اگر افراد دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی نیستند نیاز به مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی نیست زیرا امکان ابتلاء به کرونا در این مراکز بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این افراد می‌توانند به ۳۹ مراکز منتخب کووید ۱۹ در استان گیلان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند، تصریح کرد: در این مراکز تست‌های تشخیصی سریع انجام و در صورت ابتلاء اقدامات لازم برای این افراد انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول، این مراکز از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب فعال هستند شهروندان در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و شرح حال خود را ارائه و خدمات لازم را دریافت کنند.