آرشیو
کد خبر : 7099
سه شنبه - 24 دی 1398 - 18:31

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور؛ احیای تالاب انزلی در اولویت کار قراردارد

  به گزارش ختم کلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور دراین نشست با اشاره به این موضوع که هیچ کس نمی خواهد تالاب انزلی خشک شود گفت : جلسات متعددی تاکنون در رابطه با موضوع احیای تالاب برگزار شده ومن نیز از این سفردو هدف عمده دارم . بابک دین پرست در ادامه گفت […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور؛ احیای تالاب انزلی در اولویت کار قراردارد

 

به گزارش ختم کلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور دراین نشست با اشاره به این موضوع که هیچ کس نمی خواهد تالاب انزلی خشک شود گفت : جلسات متعددی تاکنون در رابطه با موضوع احیای تالاب برگزار شده ومن نیز از این سفردو هدف عمده دارم .

بابک دین پرست در ادامه گفت : یکی از این اهداف،رسیدگی به وضعیت آزاد سازی اراضی دریای خزر و هدف عمده ومهم این سفر موضوع احیای تالاب انزلی است .

وی گفت : از آنجا که مقرر است جلسه ای با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور به منظور بررسی وضعیت احیای تالاب انزلی برگزار شود ،  امروز باید همه تلاش خود را صرف بررسی علل و عوامل کاهش عمق تالاب کرده تا در جلسه مذکور از سوی وی نقطه نظرهای مربوطه در این خصوص را  دریافت نماییم  .

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور همچنین گفت : همه دستگاه های اجرایی مکلف هستند در قالب برنامه های بلند مدت ، کوتاه مدت ومیان مدت اهدافی را که برای طرح احیای تالاب در نظر دارند ارایه نمایند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این جلسه ضمن تشریح  علل و عوامل کاهش عمق تالاب به اقدامات صورت گرفته مانند مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی ، کاهش حجم رسوبات وارده به تالاب ، تععین حد بستر تالاب به منظور مدیریت یکپارچه  و همچنین در مورد کمبود ها و نیازمندی های سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب اشاره کرد .