آرشیو » اجتماعی » اقتصادی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 12797
یکشنبه - 26 دی 1400 - 00:18

رئیس اداره صمت سیاهکل خبر داد: تشکیل ۳۱۰ میلیون ریال پرونده تخلف برای واحد های صنفی این شهرستان

رئیس اداره صمت سیاهکل از تشکیل ۳۱۰ میلیون ریال پرونده تخلف برای واحد های صنفی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره صمت سیاهکل خبر داد: تشکیل ۳۱۰ میلیون ریال پرونده تخلف برای واحد های صنفی  این شهرستان

به گزارش ختم کلام و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت گیلان، علی اصغر محمد دوست از میزان تشدید نظارت دوماهه اخیر در سیاهکل خبر داد و گفت: ۴۵ پرونده گرانفروشی و کم فروشی به ارزش بیش از ۳۱۰میلیون ریال در سیاهکل و دیلمان تشکیل شده که نانوایان و مصالح ساختمانی در راًس آنها قرار دارند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل؛ با اشاره به انجام ۲۵۵ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره با همکاری سایر دستگاهای نظارتی در شهرستان سیاهکل اظهار داشت: بازرسان اداره صمت شهرستان به صورت شبانه روزی بر بازار نظارت دارند و کالاهای اساسی در اولویت بازرسی ها قرار دارد.
وی افزود: در راستای نظم دهی و مقابله با گرانفروشی، احتکار و قاچاق بازرسی های مشترک توسط اداره صمت، تعزیرات، اصناف، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی، هر هفته انجام میشود.
رئیس اداره صمت شهرستان سیاهکل تصریح کرد: در دوماهه اخیر ۴۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در زمینه گرانفروشی، کم فروشی و قاچاق تشکیل شده است که این پرونده ها در زمینه نانوایی و مصالح ساختمانی، فروش مرغ و گوشت و … می باشند.
محمددوست؛ هدف نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را بررسی درج قیمت کالاها و جلوگیری از احتکار اقلام ضروری و کنترل بر بازار دانست و تاکید کرد: با اخلالگران تنظیم بازار و سوء استفاده کنندگان از شرایط اقتصادی دشوار مردم، با صورت قاطع برخورد خواهد شد.
رئیس اداره صمت شهرستان سیاهکل در پایان حساسیت و دقت مردم در خرید اقلام را خواستار شد و از شهروندان تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و احتکار؛ مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴.irو یا شماره تماس ۱۲۴ به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین به صورت قانونی برخورد گردد.